Weet iemand een oplossing voor mijn draadloze internetverbinding die het bijna nooit doet?

Hallo allemaal,
Dit typ ik op mijn mobiel dus ik verontschuldig me voor eventuele typfouten.

Ik heb een Aspire one 752 laptop met Windows 7, 64-bits. Overal kan deze probleemloos verbinding maken met internet, behalve met een extender bij mij thuis.
Op de begaande grond is de modem, maar mijn kamer waar mijn laptop staat is op zolder. Daar is het signaal te zwak om verbinding mee te maken (ten minste, dat denk ik. Mijn laptop kan het draadloze netwerk wel registreren, maar als ik verbinding probeer te maken lukt dat niet, maar als ik mijn laptop optil en in de lucht houd dat maakt hij wel verbinding. Raar.). Daarom hebben ik en mijn vader een extnder gekocht. Het signaalsterkte daarvan is optimaal en soms werkt die extender perfect, maar meestal zijn er problemen mee. Dan heeft mijn laptop wel verbinding, maar geen internettoegang. Probeemoplossing zegt: 1. Dat je internetapparaat moet loskoppelen etc. Dit heb ik al heel vaak gedaan maar het werkt nooit. Deze stap overslaan dan zegt hij 2. Draadloze netwerkverbinding 2 heeft geen geldige IP-configuratie. Dit probeem is pas sinds vandaag, eerst werd er een ander probleem geregistreerd, maar ik weet niet meer wat.
Deze laptop is de enigste computer die gebruik maakt van de extender, twee andere computers en drie smartphones verbinden met de hoofdrouter.

Ik weet niet welke info juullie nog meer nodig hebben, vraag maar raak.

Alvast heel erg bedankt, dit probleem zit me heel erg in de weg.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (4)

Een Wi-Fi extender versterkt het signaal dat het binnenkrijgt, als je de extender dus op zolder zet (waar de verbinding zwak is) dan wordt die zwakke verbinding opnieuw verstuurd.

Zie het als een glas limonade, veel siroop indoen, aanvullen tot de rand = een vol glas sterke limonade.

MAAR; weinig siroop, aanvullen tot de rand = een vol glas slappe limonade.

Zet de extender dus halverwegen de ontvanger en de router...

Ik weet niet zeker of je dit al had maar omdat het op zolder 'optimaal' was kwam dit in me op...

Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Koop een ethernet kabel die die in je pc en in je router opgelost
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er bestaan ook apparaten (ik weet niet hoe ze heten, even in een winkel rondkijken) waarvan je één onderdeel aansluit op je ethernetkabel en in een stopcontact stopt en waarvan je het tweede onderdeel boven op zolder in het stopcontact stopt.
Dat tweede onderdeel zendt het signaal weer uit. Daar zit je dan vlak bij met je laptop.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die werken vaak wel een stuk beter, maar dan heeft de vraagsteller niets meer aan de extender
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wel een goede oplossing.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat heet HomePlug.
Zet je wifi extender ergens halverwege.

Geef je wifi extender een andere naam dan het basisstation en zet deze op een ander kanaal.

Controleer of de extender op dhcp moet worden ingesteld en check of je echt verbinding hebt met de extender. Controleer welk ip adres je krijgt. Deze moet binnen je netwerk vallen zoals op de router is gedefineerd.