hoe kan het dat mijn laptop thuis geen pfd op internet wil openen, en ergens anders wel?

Ik kan thuis op mijn laptop geen pfd's op internet openen of bestanden van een facebookpagina downloaden. Als ik op de universiteit ben, gaat dit wel goed. Ik heb adobe 9.1 geïnstalleerd. Ligt het soms aan bepaalde instellingen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
SimonV
10 jaar geleden
Kun je wel een pdf-bestand openen dat op je pc staat?
Ritsuka
10 jaar geleden
bedoel je pdf? het bestand pfd ken ik niet
SimonV
10 jaar geleden
Zijn je bestandsextensies gekoppeld aan Adobe? Start>>standaardprogramma’s>>een bestandstype of protocol aan een programma koppelen.
Hier selecteer je de extensie .pdf. Met de knop programma veranderen kun je nu kiezen voor Adobe.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@ritsuka, dat was inderdaad een typefoutje ;)
@simonV, ja bestanden die al op mijn computer staan gaat probleemloos, net zoals het downloaden van bestanden vanuit de mail. Ik heb net even gekeken, maar .pdf staat al gekoppeld aan Adobe, dus dat is het probleem niet :(
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe bedoel je je kunt het bestand niet openen? Krijg je een error? Heeft het bestand wel gewoon een PDF icoontje? (m.a.w. herkent je laptop het bestandsformaat wel?) Zoals je de vraag nu stelt lijkt het erop dat je laptop thuis geen PDF bestanden kan openen, maar dat diezelfde laptop dat wel kan als je op school zit. Ik zie echt geen enkele verklaarbare reden daarvoor.
SimonV
10 jaar geleden
Als je de bestanden wel op je laptop kunt openen, zou je het betreffende bestand eerst kunnen downloaden en daarna op je laptop openen?
Dat is nog geen oplossing voor je probleem, maar misschien beter dan niets. http://helpx.adobe.com/nl/acrobat/kb/cant-view-pdf-web.html Ik werk zelf trouwens met (gratis) Sumatra, dat gaat veel sneller dan Adobe. Misschien een noodoplossing als dit wel werkt. http://blog.kowalczyk.info/software/sumatrapdf/free-pdf-reader.html

Antwoorden (1)

Dit ligt aan de instellingen van de firewall van je router. Deze blokkeert blijkbaar bepaalde downloads en views. Dit is op te lossen door de instellingen van je router aan te passen.
Ga naar start, typ in ''cmd''
-Openen
Typ in programma: ''ipconfig'' (zonder aanhalingstekens). Nu zie je een lijst. Daarin staat ook je ipadres. via je browser dit intikken. Dan kom je op je router. Als je moet inloggen, doe dat dan. Heb je nog nooit ingelogd, dan:
user: admin
wachtwoord: admin

Dan ga je naar je instellingen om je probleem op te lossen!