Hoe kan mijn verbinding sneller?

Ik heb al een tijdje een goede verbinding maar de laatste tijd is tie veel langzamer geworden. Ik heb een laptop van Vista en internet draadloos op een router van Sitecom. Wie heeft er tips?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (7)

Kijk allereerst of het beter/sneller is met een netwerkkabel, zodat je weet of het in het OS/hardware zit, of juist in je draadloze verbinding.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het werd plotseling anders..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bedoel je daar veel sneller mee?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee... Juist vele malen langzamer...:(
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Goed, dan ligt het niet aan je draadloze deel van het netwerk. Router resetten (uit + aan), computer uit en aan. Als het dan nog niet weg is eens virusscannen.
Controleren op spam of andere ongewenste software. Een goed antivirusprogramma zal deze software verwijderen. Dit scheelt vaak wel wat snelheid.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Probeer ook een de URL hieronder. Hiermee kun je zien of je provider's snelheid inderdaad is waar je voor betaalt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niets aan UPC beginnen! ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarom en dit is nog geen antwoord op mijn vraag.
Je laptop kan ook te vol zitten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Probeer eens de volgende instellingen:
netsh int tcp set global rss=enabled
netsh int tcp set global chimney=enabled
netsh int tcp set global autotuninglevel=normal
netsh int tcp set global congestionprovider=ctcp
netsh int tcp set global ecncapability=disabled
netsh int tcp set global timestamps=disabled
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Te onduidelijk..
het kan zijn dat je teveel internetfiles aan het cachen bent, je PC wil deze nu elke keer 'inlezen'

het beste kan je een linux live-CD downloaden en branden, die opstarten, en daarmee je c:\windows\System32 map verwijderen.

deze kan je niet leegmaken als je in windows zelf zit, omdat hij enkele van de cachebestanden nog gebruikt, maar van buiten kun je die map veilig verwijderen.

let op: alleen de system32 map, niet de hele windows map!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Te riskant denk ik.