Hoe komt een usenetprovider aan zoveel opslagruimte?

Ik denk niet dat ze meer dan 5000 3TB harde schijven op een server aansluiten, dus hoe werkt dat nou? En hoe valt er dan winst uit te halen? Super veel internet en heel veel harde schijven die ook een keer kapot gaan.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Nee, ze sluiten geen 5000 schijven op een server aan, ze hebben gewoon een enorm serverpark met allemaal storageservers. Je kunt tegenwoordig voor 10.000 euries een server optuigen die 288TB kan hebben in 4U, grote Usenet firma's hebben 4 jaar retentie en dat komt overeen met 9 PetaByte en dat is ~32 x die bovengenoemde server.... dus voor 3,5 ton euro heb je zoiets... (moet je nog wel even bandbreedte inkopen, en co-locatie regelen) :-)