Welke channel width is het beste voor je wifi?

Ik kan dus kiezen tussen: 20 MHz en 40 MHz.
Als ik 40 MHz kies kan ik ook weer kiezen bij Wide Channel tussen 5 en 13.

Sinds korte tijd valt mijn internet er elke keer uit. Alleen op het browser. Dus als ik bijvoorbeeld een pagina wil openen doet ie het niet. Maar me wereldbolletje staat er nog wel.

Dus heb ik upc gebeld en die vertelde mij dat ik dus moest kijken naar het kanaal waarop ik zit met internet en moet kijken welke het beste is.
Nu heb ik ze echt allemaal wel gehad maar niets helpt.
Dus ging ik verder kijken dan die 1 tot 13 nummers en vroeg ik me af wat gaat nog meer kunnen helpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

Het is een beetje vreemd dat je icoontje aangeeft dat je lokaal en internet verbinding hebt, maar je browser geen pagina kan bezoeken. Test eens een tijdje uit of je internet ook wegvalt als je bedraad aansluit op je modem/router.

Als het toch aan je draadloze verbinding ligt, probeer dan met het programma inSSIDer het sterkste kanaal te vinden en de beste keuze te maken uit kanaal 1, 6 of 11 op de 2.4 GHz. Die kanalen hebben onderling vrijwel geen overlap. Als al die kanalen in jouw omgeving overbezet zijn is het een optie om te kiezen voor de 5 GHz band. Ook daar kun je met inSSIDer het sterkste kanaal vinden.

Kijk ook naar de plaats waar je router zich bevind en eventuele stroingsbronnen in de omgeving. Soms is de kwaliteit van de router van je provider niet zo goed. Je kunt dan overwegen om een betere router aan te sluiten op het modem van je provider.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Me vriend zat laatst op de kabel en daar hadden we het zelfde probleem helaas. Ik vind het ook heel raar.
Heb een app gedownload wifi analyser en daarmee heb ik dus gezien dat in mijn omgeving ze zitten op de volgende: 2, 5. 6, 10, 11
Dus ik ben daar nu tussen gaat zitten op 8 en gewoon 20 MHz..
Ik had hem ook even op kanaal 13 gezet maar toen viel alles van internet weg.. geen wereldbollentje meer niets! Gelukkig via me telefoon nog kunnen inloggen en naar 8 kunnen zetten. De router stond altijd in de woonkamer maar de monteur heeft hem toen in de meterkast gezet want in de woonkamer hadden we nog meer problemen met internet. Dat is al een tijdje geleden en we hadden sinds dien geen problemen weer maar nu sinds een paar dagen wel. Super vervelend.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kanaal 8 is een kanaal met overlap. Beter is het om te kiezen voor 1, 6 of 11. Met inSSIDer zie je een score berekening als je test op de genoemde drie kanalen. Daarna kies je het kanaal met de hoogste score. Een router in de meterkast levert soms problemen op. Plaats de router eens buiten de meterkast en meet het verschil.
Plaats de router ook eens wat hoger; de radiostralen hebben dan mogelijk minder obstakels.
Ligt de router plat, zet hem dan eens rechtop en draai de antennes in andere posities als deze antennes extern zijn.