Mag Google eigenlijk wel zomaar alles fotograferen? Zijn daar gene regels voor?

Vandaag weer zon google earth karretje voorbij zien rijden...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (5)

Ze mogen geen identificeerbare objecten cq personen fotograferen. Vandaar dat ze alle kentekens en personen die toch in beeld komen, verdoezelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'Google moet waarschuwen voor Street View'
Uitgegeven: 26 februari 2010 12:40
Laatst gewijzigd: 26 februari 2010 12:40

AMSTERDAM - Internetbedrijf Google moet mensen waarschuwen alvorens het camera's steden instuurt om foto's te maken voor zijn dienst Street View. Dat hebben privacy-waakhonden van de Europese Unie Google in een brief laten weten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, alles wat je op de openbare weg doet mag gefotografeerd/gefilmd worden. Dit omdat het niet een privé ruimte is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de twee voorgaande antwoordgevers hebben allebei helemaal gelijk en wat onder andere google doet is op het randje van het toelaatbare maar doordat ze vrij overtuigend blijkbaar hun best doen om mogelijke herkenbaarheid te voorkomen kunnen ze er nog mee wegkomen ook.
Het is dan tegenwoordig ook een steeds groter grijs gebied ook al is de wetgeving op zich vrij duidelijk.
Denk ook eens aan het niet te voorkomen van het duidelijk en herkenbaar in beeld brengen van bezoekers tijdens een sportwedstrijd of tijdens een concert en zo zijn er oneindig veel mogelijkheden die volgens de wet niet zouden moeten kunnen maar die toch als zogenaamd onvermijdelijk gedoogd worden en soms zelfs ook met trots getoond worden door mensen die het prachtig vinden .
Het enige wat er op zit helaas is achteraf eventueel protesteren denk ik in de meeste gevallen en daar zijn wel degelijk wegen en middelen voor.
kwetie van tijdgeest vrees ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Google zit op de rand van het toelaatbare, maar ik was vorige week wel blij om ze bij mij in de straat te zien rijden.
Onze straat is van naam veranderd een paar jaar geleden en op Google woon ik dus al jaren ergens anders, dat is dan ook te merken bij bezoek die een tom-tom gebruiken die rijden eerst voorbij en komen daarna weer terug.
Misschien gaat dat nu eens veranderen en dat is dan weer een voordeel!