Het staat voor Really Simple Syndication. Doet er niet toe.

Het is een manier om nieuwssites of forums te volgen. De nieuws site, of forum stelt dan een RSS feed beschikbaar waar je je met bepaalde apps op kan "abonneren".

Eigenlijk is het een lijstje (vaak in XML) waar bijvoorbeeld de laatste 10 berichten kort in worden genoemd, met een link naar dat bericht.
Dus je ziet dan een kort overzicht met nieuwsberichten en als je daarop klikt ga je naar dat nieuws item.
Soms worden er zelfs links met foto's bij de berichten geleverd.

Voorbeelden van apps die hiermee om kunnen gaan zijn Google Newsreader en Flipboard.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

RSS-inhoud wordt aangeboden via een zogenaamd RSS-kanaal. Er zijn miljoenen RSS-kanalen die bestaan uit nieuwskoppen of korte samenvattingen met een koppeling naar de originele bron. De kanalen kunnen ook volledige inhoud bevatten met bijlagen van vrijwel elk type. RSS-kanalen worden ook wel webfeeds, XML-kanalen, RSS-feeds of gesyndiceerde inhoud genoemd.

Een RSS feed is een manier om informatie beschikbaar te maken en te distribueren voor een groot bereik van afnemers online, ook wel web syndicatie genoemd.