Kan ik (en zo ja: hoe?) internet krijgen op mijn oude pc (zie uitleg)?

Ik heb een 'oude' pc (6 jaar oud) met windows XP.
Verder heb ik een nieuwe pc met een modem "wireless ADSL". De laptop kan hier draadloos ook gewoon gebruik van maken.

De 'oude' pc kon ook gewoon op internet, maar wel via een kabeltje. Dit kabeltje is veel te kort om te gebruiken en dus kan ik op die oude pc niet op internet. Is er een mogelijkheid om internet te krijgen op deze oude pc? Het is immers een wireless ADSL..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (5)

Een langere kabel kopen, of een wireless stickje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wireless stickje? :P
Kan je me misschien zeggen wat dat is (nee ik heb weinig verstand van computers)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een op een USB-stickje gelijkend stickje, maar dan met een draadloze netwerkkaart ingebouwd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mits er USB op zit!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle PC's van 6 jaar oud hebben USB.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Okee, is zoiets http://www.redcoon.nl/index.php/cmd/shop/a/ProductDetail/pid/B205140/cid/8231/D_Link_DWA_125/ wat je bedoelt?
En, moet ik ook nog op bepaalde technische gegevens letten (er zijn niet voor niets zulke prijsverschillen in die usb's)
Ja, het goedkoopste is een langere UTPkabel halen, reken vijf euro voor tien meter, en anders een draadloosnetwerkkaartje, moet je wel even kijken naar het slot voor het type kaart.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En bijv. zo'n UTP kabel is dat hetzelfde als dit http://www.bol.com/nl/p/computer/belkin-cat5e-snagless-utp-patch-cable-10m/1003004004301919/index.html ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal goed, kun je overal kopen in de versie Cat vijf of Cat zes. Vijf is voldoende voor je maar het scheelt maar een paar dubbeltjes per meter. Dus wil je in de toekomst naar 10/100 naar een 1000 verbinding dan cat 6
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook een optie: Devolo kastjes waarmee je het LAN-signaal via het lichtnet kan versturen. Aan kant van modem een kastje en aan kant van PC, werkt prima! Je hebt ook andere merken, ze verkopen ze ook bij enkele bouwmarkten... Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan - maar is véél duurder dan een kabeltje of wireless stickje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat dus nooit, een grotere storingsbron is er niet. Ze worden wel verkocht maar je mag ze wettelijk niet gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kastjes zijn niet duurder dan wifirouter+stickje en hoeveelheid storing hangt af van belasting lichtnet...
Het allersimpelst en doeltreffend is inderdaad een wireless usb stick kopen. Die zijn voor rond de 15 euro bij mediamarkt te koop en dat werkt als een trein. Ik heb er 1 van sitecom en die is perfect.