hoe kan ik draadloos internetten?

ik heb pas een laptop maar kan niet draadloos internetten hoe kan ik dit oplossen ik hoor iemand zeggen dat ik een dommel moest kopen, heeft iemand advies voor mee om veilig draadloos te kunnen internetten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef eerst eens het merk en type aa goede kans dat er al een netwerkkaart (draadloos inzit)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met dommel bedoeld je waarschijnlijk dongel?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@C4th, dat zal wel maar ze brengt mij op een idee, ik wandel is even naar mijn ijskast (:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Drommels,dat is Dommels!

Antwoorden (5)

Wil je thuis of overal draadloos internet kunnen gebruiken? Voor mobiel internet op je laptop heb je inderdaad de 'dongel' nodig van de KPN reclame, of een soortgelijk apparaatje van een andere provider. Bovendien moet je dan een draadloos internetabonnement nemen. Eigenlijk werkt dit hetzelfde als een mobiele telefoon abonnement. Kijk eens op de websites van KPN, telford, Vodafone etc. voor hun aanbiedingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat kan met draadloosinternet van kpn, tele2 enz. je hebt er een router voor nodig maar dat krijg je erbij bij het afsluiten van een abonement een dommel kan ook. er zijn dus meerdere opties even googlen of gewoon in een winkel langs gaan.
succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien bedoel je gewoon thuis draadloos internetten?

Een dongel maakt je laptop geschikt om draadloos te kunnen internet te kunnen ontvangen.

In de meeste laptops zit al een WiFi ontvanger ingebouwd, nu heb je alleen nog thuis een draadloos signaal nodig. Dat signaal moet vanuit een router (of direct van het modem) komen.

Ik vraag me af wat je precies bedoeld? Als je overal en altijd wilt kunnen draadloos internetten zul je aan de dongel moeten (ding zelf is gratis, abbo'tjes zijn nog wel duur). Wil je thuis draadloos internetten dan is het een kwestie van instellen (of een router kopen).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om draadloos te kunnen internetten heb je een draadloze verbinding nodig. Die draadloze verbinding kan je op 2 manieren krijgen:
1) met een draadloos modem thuis, zodat je gewoon thuis via je normale internet-abonnement draadloos kan internetten. Daarvoor hoef je niets meer te doen dan even naar een computerwinkel en een draadloze router te kopen en die te installeren.
2) via een dongel. Voordeel van een dongel is dat je overal kan internetten. Nadeel is dat dit relatief duur is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op je laptop zit aan de buitenkant een schakelaar voor draadloos LAN. Zodra je die schakelaar aanzet gaat je laptop zoeken naar draadloos internet.

In de stad zijn draadloos internet hotspots. Anders kun je je modem aanpassen met een draadloos modem. Die kun je meestal bij je internet provider bestellen.

Dan een beveiliging installeren en je kan draadloos.