Is er een zoekmachine die met via Google zoekt maar zonder de privacy te schenden?

Google kan volgens mij het beste zoeken maar ik krijg altijd als eerste de resultaten te zien in de buurt van mij. Soms is dat prettig maar vaak niet.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
SimonV
10 jaar geleden
Als je je locatie wilt wijzigen:
Ga naar Google -> Zoekhulpmiddelen.
Rechts zie je waarschijnlijk je huidige locatie.
Als je dat bijvoorbeeld verandert in Nederland, krijg je niet meer je eigen buurt. https://support.google.com/websearch/answer/179386?hl=nl

Het beste antwoord

Ja zeker, gelukkig wel en ik gebruik hem al een hele tijd; bevalt prima.
Probeer Startpage eens. Met 1 klik met de muis stel je hem in als standaard zoekmachine in je browser

Toegevoegd na 27 minuten:
Overigens maakt Startpage wel gebruik van de zoekresultaten van Google. Het is dus niet zo dat je met een armzalige zoekmachine hoeft te werken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Berenburg, dat is precies wat ik zoek!

Andere antwoorden (2)

Installeer Google Chrome als browser en je kunt in de rechterbovenhoek, bij instellingen kiezen voor nieuw incognitovenster.
Dan surf je (betrekkelijk) anoniem. Er zijn meer browsers met deze functie. Die kan je zelf uitproberen, maar mijn ervaring met Google Chrome is positief genoeg om daarmee verder te gaan.
Succes met je zoektocht.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je zou via een proxy een google-search verzoek kunnen gebruiken.