Hoeveel seconden duurt het om een file van 25 MB te versturen over een verbinding met een snelheid van 25 Mbit/s?

Deze vraag zit al een tijdje in me hoofd. Is dit 1 seconde?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
2.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor jullie reacties. Ik had nog een vraag over hoe jullie nou bij 8 seconde komen? is dit 25MB x 8 = 2000 2000:10 = 200?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
25 megabit versturen duurt 1 seconde. Een megabyte is acht megabits, dus 25 megabyte is acht keer zoveel als 25 megabit, dus dat duurt dan ook acht seconden.

Antwoorden (3)

Neen, 1 megabyte is gelijk aan 8 megabits. Dus 25 Megabytes is dan 200 megabits. De snelheid is 25 megabits per seconde, dus 25 megabyte zou dan in 8 seconde moeten kunnen worden geransporteerd. De werkelijke snelheid ligt echter veel lager dan de providers aangeven!

http://www.draadloosinternetgids.nl/de-mbit-vs-mbyte-valkuil/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In theorie acht seconden. Het bestand is 25 megaBYTE, de verbinding 25 megaBIT. Eén byte is acht bit, het zou dus acht seconden duren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zoals andere gebruikers zeggen: 8 seconden. Maar... bij ADSL en kabelinternet wordt je downloadsnelheid weergegeven. Bij jou is je upload vast veel lager. Waarschijnlijk 1 of 2 Mb/s. En daarvan gaat nog een fors stuk overhead er af (administratief verkeer). Dan duurt het versturen opeens een paar minuten.
escape