Waarom is hyves zo populair? Willen mensen hun populariteit laten zien, d.m.v hun aantal vrienden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (7)

Het is een leuke, makkelijke manier om op de hoogte te blijven van wat mensen die je goed kent, maar waar je niet dagelijks contact mee hebt uitspoken.

Het aantal vrienden.. tja. Ik heb alleen mensen toegevoegd waar ik ook echt iets mee heb, waar ik jaren mee gewerkt heb of gewoon goed mee bevriend ben (geweest). Om nu iedereen die ik toevallig ooit eens een weekje gezien heb tijdens een vakantie toe te voegen op mijn vriendenlijstje...
Ik denk ook dat mensen die meer dan 200 vrienden hebben niet echt serieus genomen kunnen worden.
Die accepteren gewoon alle requests. Ik negeer meer requests dan dat ik er accepteer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja ik kreeg wel uitnodigingen van "onbekende mannen" dan ging ik kijken op hyves hoeveel mensen erop stonden.Er stonden 776 vrouwen op. Dan bedank ik hoor. Ik heb mij zelf toen afgeschermd. Daar heb ik geen zin in.
Het is een makelijke manier om met elkaar te communiseren.
Met elkaar ideeen uitwisselen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Voor sommige mensen wel die voegen iedereen toe, en hebben 900 vrienden ,maar als ik voor mij zelf mag spreken werkt dat niet zo voor mij.
Ik vind het een handige manier om kontact te hebben met mensen die mij lief zijn, even een krabbel of een mailtje. Je bent weer op de hoogte en je maakt op die manier ook weer snel een afspraak om elkaar te zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat de meeste Nederlanders een hyves account hebben, is het ook een makkelijke manier, om mensen op te sporen. Oud klasgenoten, maar ook dat leuke meisje uit de trein, waarvan je alleen de voornaam en de woonplaats wist etc.

Twee jaar geleden kreeg ik zelf ineens een berichtje van een nicht van me die was geëmigreerd en met wie ik al bijna 20 jaar geen contact meer had gehad. Inmiddels staat er een reis haar kant op gepland. Erg leuk dat we weer met elkaar in contact zijn gekomen, dankzij hyves.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk+
Ik ben geloof ik een van de weinige die geen Hyves account (meer )heeft. Heb het denk ik 1 jaar gehad, maar vond er niet veel aan. Deed er ook niets mee misschien dat er daarom voor mij niet veel aan was.

Ik hoef niet te lezen dat mijn oud collega boodschappen heeft gedaan, dat weer iemand anders op vakantie gaat en lid is geworden van een of andere groep op Hyves.
Ik merk aan mijn kinderen ook dat ze nog maar weinig op Hyves zijn.
In het begin was het nogwel leuk, heb daardoor wat contacten terug van mensen met wie ik gewerkt heb of op school heb gezeten, maar die contacten lopen via de gewone mail verder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hyves is één van de zogenaamde sociale netwerken. Door de vele mogelijkheden zoals gadgets, het gratis gebruik en doordat mensen zich laten beinvloeden door anderen wordt er zoveel gebruik van gemaakt. Zoals reeds aangegeven zijn er veel mensen die iedereen maar toevoegen op basis van wellicht één keer gezien te hebben om zo te kunnen laten zien hoe populair ze zijn. De daadwerkelijke echter vrienden zijn waarschijnlijk op één hand te tellen.

Zelf maak ik gebruik van LinkedIn. Ook een netwerk maar dan voornamelijk voor zakelijk gebruik. Hier heb ik alleen connecties in staan van mensen waarmee ik samenwerk, klanten of vrienden waarvan ik weet dat zij het ook zakelijk gebruiken. Het voordeel hiervan is dat je nog eens een leuke aanbieding voor een nieuwe uitdaging kan krijgen.

Maar hoe je het ook went of keert; de basis van Hyves is fun en door er steeds meer nieuwe en / of leukere functionaliteiten op toe te voegen blijven veel mensen hangen. Vervolgens zie je reclame komen welke precies bij jou aansluit (e.e.a. op basis van je ingevulde interesses).

Wel denk ik dat het langzaam op zijn retour is en als antwoord hierop zijn ze met nieuwe ontwikkelingen bezig om zo de mensen te behouden of nieuwe aan te trekken.
Zo was er op 5 februari de volgende mededeling: Zelf je eigen pagina kunnen indelen wordt aan gewerkt! Spam in je inbox wordt binnenkort ook drastisch teruggedrongen en er komt nog deze maand een games pagina waar je met vrienden kan spelen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hyves is populair omdat iedereen het doet. Als je vrienden het doet wil jij het ook doen om maar mee te kunnen praten.