Hoe kan het dat ik onder wel wifi heb, maar boven niet?

Ik heb sinds kort een wifi versterker aangeschaft voor op de bovenverdieping. Mijn laptop/telefoon werken hier perfect op en ik heb ook veel meer wifi signaal, maar mijn tablet werkt niet. Onder heb ik vol bereik met mijn tablet, zodra ik naar boven ga valt de wifi weg en staat er constant: verifiëren en uiteindelijk authenticatieprobleem.

Enig idee hoe dit mogelijk is? en vooral, wat moet ik er aan doen?

P.s. Wachtwoordt is correct, en heb ook verbinding gemaakt via WPS knop. Bij beiden werkt het onder wel, boven (naast de versterker) niet meer.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
5.2K

Antwoorden (4)

omdat je zegt dat je het naast de versterker heb hangen kan het verplaatsen
van de wifi versterker al helpen
hangen er ook boxen o.i.d ? magnetische velden kan de zaak verstoren
vraag is ook even omdat je zegt dat het beneden werkt weet je zeker dat de device op dat moment niet verbinden met het andere signaal ? van je gewone router ?
capthavoc
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er hangen geen boksen o.i.d. En mijn laptop en telefoon hebben vol bereik boven, voorheen was dit bijna niet dus deze 2 reageren wel op de versterker. Mijn tablet pakt onder inderdaad het signaal van de router denk ik, maar ik snap evengoed niet waarom mijn telefoon en laptop wel op de versterker reageren maar dat mijn tablet een authenticatiefout geeft.
capthavoc
10 jaar geleden
Misschien is het toch het verkeerde protocol wep wpa wpa 2 ?
Doe voor de aardigheid eens een testje zonder beveiliging ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedenk je wel dat al die apparaten andere kwaliteit antennes hebben en wellicht ook een ander stukje software waar ze mee werken. Dat kan ook invloed hebben om de match met de versterker (al hoop ik dat niet).
capthavoc
10 jaar geleden
een andere mogelijkheid is toch inderdaad dat een repeater niet goed werkt
ik vermoed dat je een signaal versterker hebt
dus eentje die het zwakke signaal van beneden oppikt (uit de lucht) en het versterkt
wat je kan overwegen is i.pv een signaal versterker een
door het stopcontact heen wifi setje te kopen (omruilen) het verschil is dat de ene repeater door de lucht werkt
en de ander door het stroomnet dus een fysieke verbinding naar het stopcontact en vanaf daar weer wifi wordt een zogenaamde powerline adaptor http://www.routercenter.nl/powerline-adapter-kopen zie special het stukje powerline adaptor met wifi wat je ook kan doen is gewoon standaard setje kopen en daar een goedkoop wifi routertje aan hangen als dat wat zou schelen in de kosten, of als je er toch al meerdere hebt
Het zou ook aan je tablet kunnen liggen, dat zijn wifi slecht ontvangt. In dat geval kun je er weinig aan veranderen denk ik.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een wifi-versterker is niet altijd een goede oplossing. De wifi-versterker moet tenslotte wel zelf ook wat kunnen ontvangen van de modem. Een mogelijke oplossing is om via het elektriciteitsnet de afstand te overbruggen (met zogenaamde homeplugs) en dan een wireless access point boven neer te zetten. Helaas kan dan de wifi range extender weer op marktplaats.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat ik jou optie dan maar eens ga proberen. (in ieder geval uitzoeken hoe het werkt en dan proberen)
Nog een vraag; 30 oktober wordt bij ons eindelijk glasvezel aangesloten. Zou hierdoor alles beter kunnen werken? Of moet ik me daar ook niet te veel op verheugen?
tonijn
10 jaar geleden
Dat is afhankelijk van de plaats waar glasvezel binnenkomt. Als dat dezelfde plaats is als waar nu het modem staat, wordt het niet veel beter.
Je geeft het probleem zelf al aan.

Een wifisignaal is erg zwak naar 'boven' toe. Dus dan mag je daar nog zoveel versterkers plaatsen als je wilt, die hebben allen een zwak signaal dus gaan niet veel kunnen doen.

Integendeel, doordat zij het verkeer tussen jou en router moeten afhandelen vertragen ze ook nog eens het signaal. (dat is wat alle wifiversterkers doen, ze versterken het signaal, maar vertragen het helaas).

Trek dus een kabeltje naar boven en zet het draadloze acces point daar.