Hoe kan ik een live stream video opnemen/downloaden/recorden?

Morgenavond komt er een programma op een zender uit Oostenrijk wat ik graag zou willen terugkijken op mijn computer. Ik zou dus graag deze live stream video willen opnemen. De voorkeur gaat uit naar freeware of een trial van bv een aantal dagen! Heeft iemand een goede tip? Bedankt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
17.6K

Antwoorden (2)

Hypercam is een goede, deze heb je betaald en gratis. Dit is een heel gebruiksvriendelijk programma, met als nadeel dat je bij de gratis versie een wit balkje bovenin een hoek van je filmpje hebt staan, waar in "unregistered hypercam staat" (dit is echter vrij klein dus dat is te overzien).

Camstudio is een ook een goede optie, met vergelijkbare kwaliteit en geen balkje. Persoonlijk vind ik hem minder gebruiksvriendelijk maar met even proberen krijg je deze ook wel door.

Verder: Camstudio heeft beter geluid en meerdere verschillende bestandstypen in welke je je film kunt opslaan, terwijl Hypercam alleen als .AVI kan worden opgeslagen.

Even voor de duidelijkheid, dit neemt een gedeelte van je computerscherm op. Ik zou van tevoren even testen zodat je alles naar wens hebt ingesteld.

Veel succes en plezier!

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kunt ook je hele scherm opnemen uiteraard
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met VLC kun je direct de stream oppikken als je de URL weet. Dat geeft betere kwaliteit dan een screen recorder, maar is wel wat lastiger instellen.