Waarom werkt onze Wifi (dongle) niet op Medion smart tv voor internet via KPN experia V8 na het onstellen van een wachtwoord?

Hallo iedereen. Sinds kort hebben wij een nieuwe SMART tv van Medion (P17082 (MD 30636)). Bij de tv werd ook een WIFI-dongle meegeleverd, zodat je ook via WIFI een internetverbinding tot stand kunt brengen. Dit laatste is voor ons de enigste oplossing, dus we installeerden de WIFI-functie op onze KPN Experia box V8. Onze Experiabox legde direct een WIFI verbinding in ons gehele huis en aangezien onze TV als enige WIFI gebruikt, moet er toch geen probleem zijn? Onze tv merkte gelijk de verbinding op en gaf keurig de naam van het netwerk op: de verbinding was gelijk 100%. Voordat de internetfunctie op onze Medion werkt, moet er natuurlijk een wachtwoord worden ingevuld. Dit deden we, maar hierna... niets... Geen verbinding! We probeerden het nog eens en nog eens en controleerden alles, maar niets hielp. We zochten hierna op internet naar oplossingen, maar geen van de gevonden oplossingen hielp of was erg bizar. We probeerden de klantenservice te bellen van KPN. We werden keurig geholpen. Zo moesten we via ons ISBN nummer een nieuw wachtwoord maken. Dit hielp niet. We probeerden hierna (met hulp van KPN) de channels en instellingen via ons ISBN nummer te veranderen, maar dit had alweer geen effect. KPN raadde ons tenslotte aan om de box te resetten. Onze verbindingen zouden gedurende een half uur uitvallen en zouden we hierna wel internet op onze tv moeten hebben. Dit verliep zonder problemen, maar geen resultaat. We zijn ten einde raad. Wie heeft DE oplossing?
Mvg, ILand

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
5.6K
gvrox
10 jaar geleden
Je hebt wel het juiste netwerk gekozen (VGVxxxxxxx) en de netwerksleutel precies zo ingevoerd zoals achterop de Experiabox staat afgedrukt ? Hoofdletters/kleine letters moeten ook overeenkomen. Kun je wel met een laptop of smartphone op dit netwerk inloggen ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beste gvrox, Jazeker, we hebben het juiste netwerk gekozen en ook he juiste wachtwoord (ook gelet op hoofdletters en kleine letters). Dit werkte al gelijk niet en via de KPN service hebben we een nieuw wachtwoord aangemaakt en een nieuwe naam voor het draadloze netwerk gemaakt. Deze nieuwe naam wordt ook herkent door onze tv, maar bij het proberen van beide wachtwoorden, gebeurt er ook niets... Zelf hebben we thuis geen andere apparaten die WIFI gebruiken (in dit geval zijn we erg ouderwets...). Heb je toevallig ook andere oplossingen? Toch bedankt! ILand
gvrox
10 jaar geleden
Volgens mij heb je dan alles goed gedaan. Je hebt wel een computer met een kabel aan de Experiabox, en die heeft wel een werkende internetverbinding ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wij hebben thuis twee computers met kabel via onze Experia box V8 en wij hebben onze tv gekoppeld (d.m.v. interactieve tv). Onze HD ontvanger is gekoppeld aan onze Experia box d.m.v. een LAN verbinding en onze tv ontvanger is met behulp van HDMI aan onze tv gekoppeld. Nu willen wij dus ook een WLAN verbinding rechtstreeks van onze tv aan de Experia box koppelen via een meegeleverde WIFI dongle.
gvrox
10 jaar geleden
Dus je hebt wel een LAN kabel in de buurt van de TV, kun je wel internetten op de TV als je die kabel direct in de TV steekt ? Dit is om even zeker te weten of de (browser)software in de TV wel goed werkt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als we onze LAN kabel van één van onze PC's gebruiken lukt dat prima. Internetten gaat dan ook zeer snel, maar dit is niet een oplossing voor ons probleem, aangezien er dan een LAN kabel door onze woonkamer ligt en we dan één van onze desktop PC's niet kunnen gebruiken. WIFI is de enigste oplossing, maar tot nu toe laat WIFI dus van zich af zien...

Het beste antwoord

Ik lees online dat er veel problemen met de Experiabox V8 zijn, ook met WiFi. MAC filtering kan het niet zijn want dat staat standaard uit.

Op http://forum.kpn.com/t5/Internet/WiFi-verbinding-Experiabox-V8/td-p/52218 is ook wat informatie te vinden, in het laatste bericht staat hoe je het kiezen van het WiFi kanaal op Auto kunt zetten. Als dat niet helpt probeer dan de andere kanalen ook eens.

Toegevoegd na 37 minuten:
En als je op http://192.168.2.254 inlogt zou je moeten kunnen zien of de TV wel een IP adres toegewezen krijgt. Standaard heeft de Experiabox een leeg password, bij de eerste keer dat je de beheerpagina opent, daarna zal hij om een "echt" password vragen dat je de volgende keren moet gebruiken.

Toegevoegd na 1 dag:
Het was me nog niet duidelijk of je HD ontvanger ook gekoppeld is aan de Medion TV, maar je zou een goedkope switch kunnen kopen (met 2 ethernetkabels), dan haal je de kabel die nu in de HD ontvanger zit eruit, steek die in de switch, steek in de switch 1 van de nieuwe kabels en het andere eind in de HD ontvanger, en de andere kabel doe je in de switch en de andere kant in de Medion TV. Een switch als https://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-133482 zou gewoon moeten werken zonder verdere configuratie.
gvrox
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt, dit las ik ook, maar in principe zou WIFI op een gegeven moment wel moeten werken, anders had KPN de Experia V8 niet verkocht. Ik las ook het bericht over de kanalen wijzigen en moest dit zelf ook doen van de KPN helpdesk. Ons kanaal stond al automatisch op auto. Ook de andere kanalen werken niet vreemd genoeg niet. Tevens werkte het inloggen op de website wel (met behulp van het eerder gekozen wachtwoord voor deze site).
gvrox
10 jaar geleden
Dan lijkt er toch wel een hardware-probleem met de Experiabox of met de dongle te zijn, anders had het toch wel moeten werken. Mocht er toevallig iemand met een laptop of smartphone bij je op bezoek komen dan maar even vragen of ze kunnen proberen te verbinden met jouw netwerk :) Of als de buren erg vriendelijk zijn, vragen of je de TV op hun netwerk kan laten verbinden als test. Ik vraag me wel af waar ineens die duim omlaag vandaan komt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beste GVROX, Helaas hebben we dus niet het WIFI probleem kunnen oplossen. Toch vind ik dat je het beste antwoord heb gegeven. Zelf proberen we thuis nog het echte probleem op te lossen en als dat dan echt niet werkt, gaan we toch proberen om een switch aan te schaffen, hoewel dit voor ons niet echt optimaal is. Ik bedank iedereen die ons heeft proberen te helpen en wie weet tot ziens bij een volgende vraag! Mvg, ILand

Andere antwoorden (1)

Staat mac-filtering aan en zo ja: staat het macadres van je medion wel in deze lijst?

Is dat het niet? Probeer dan eens met een ander vreemd (geleend?) wifi-apparaat om te kijken aan welk van beide apparaten het ligt.

Mogelijk klopt er iets niet met de invoermethode en is het wachtwoord onjuist, controleer dit.

Nog steeds niet? Dan is waarschijnlijk een firmwareupgrade nodig of de dongle defect.

Maar is dat erg? Wifi is vast niet de enige oplossing. Een ethernetkabel zou een mooiere oplossing zijn, zeker voor tv waar vermoedelijk mediastreaming aan te pas zal komen en het wifisignaal mogelijk ontoerijkend voor zal zijn... Een extra kabeltje doortrekken en bij gebrek aan poorten op je modem/router gewoon een ethernetswitch installeren en je bent vertrokken met je tv!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zoals GVROX schrijft, staat mac-filtering uit. Wij hebben het WIFI netwerk getest door een geleend apparaat te lenen, ja, maar ook met dit apparaat kunnen we geen verbinding maken. Het wachtwoord is naar mijn mening gewoon juist. De dongle is wel degelijk niet kapot, want deze "ziet" wel ons netwerk en geeft ons een keuze uit diverse netwerken (van buren etc.). Een kabel is dan wel het beste, we kunnen echt niets anders dan WIFI gebruiken. Ik hoop dat je ook andere oplossingen hebt. Alvast bedankt!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan ligt 't dus toch aan de router/het draadloze toegangspunt. Als kabels doortrekken geen optie is, het gebruik van powerlines wel?