Downloaden doe je met digitale bestanden . Die staat al ergens waar een ander ze geplaatst heeft, en jij maakt er een eigen kopie van op jouw computer of ander digitaal apparaat.

Importeren is het verhuizen van kopieën van gegevens die al op jouw computer of ander digitaal apparaat staan van de ene plek naar de andere. Het bestand is al van jou, maar je gaat het ergens anders ook gebruiken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Die staat = Die staan
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het gaat om foto's, dus is wat is het beste? Downloaden of importeren van het internet?
Amadea
10 jaar geleden
Ik denk dat je het nog niet begrijpt. Als iemand anders foto's op internet geplaatst heeft, en toestemming geeft aan anderen om die over te nemen, dan kan je die alleen maar downloaden. Alleen als jij zelf die foto's gemaakt hebt, en je wilt ze bijvoorbeeld van jouw instagrampagina overbrengen naar de fotomap op je ipod (ik noem maar wat), dan kan je ze importeren.

Andere antwoorden (2)

Bij importeren heb je bijna altijd de geïmporteerde spullen klaar voor gebruik.
Bij downloads moet je het vaak ook nog installeren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het importeren en exporteren wordt meestal gebruikt bij het binnenhalen van bestanden van/naar een externe bron zoals een harde schijf, camera, scanner enz. Deze termen worden vaak ook gebruikt bij het binnenhalen van bestanden in een ander bestand. Bijvoorbeeld foto's in een Word document..

Downloaden/uploaden doe je van een elektronische locatie. Meestal via het internet (mail, website, server) enz.

Dus wezenlijk is er weinig verschil tussen importeren en downloaden. Het betreft beide het binnenhalen van bestanden/gegevens. Alleen tussen het waar en waar naartoe zit verschil.

Toegevoegd na 4 minuten:
Dus wanneer je foto's binnenhaalt via het internet heet dit downloaden.. verschil is er niet.