Wat kun je doen met "feeds" onder het kopje favorieten?

Als ik op favorieten klik, krijg ik mijn opgeslagen sites (de favorieten dus) dan een tabblad "feeds" en dan "geschiedenis". Maar wat is dat feeds? Wat kun je er mee doen? Er staat nooit wat in...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

RSS is een technisch hulpmiddel waarmee je je op de vernieuwingen van een website kunt abonneren. Zodra er, bijvoorbeeld, een nieuw artikel op Nu.nl verschijnt of net die ene advertentie op Marktplaats.nl verschijnt, dan krijg je daarvan acuut een seintje. Ook kun je je via iTunes abonneren op gratis downloads van radioprogramma's. Ook dat leggen we hier rijkelijk geillustreerd uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het andere antwoord zal ook wel goed zijn maar die is zo ingewikkeld dat ik er niet veel van snap. Toch bedankt voor de moeite.

Andere antwoorden (1)

Een webfeed is een alternatieve, versimpelde weergave van online inhoud. Het is de meest gebruikte vorm van websyndicatie.

Een site plaatst zijn inhoud, vaak in een verkorte of beschrijvende versie, in een online bestand: de feed. Veel sites kiezen ervoor om alleen nieuwskoppen, met een korte beschrijving erbij, in hun feed te zetten. Met behulp van een feedreader kun je de feed vervolgens lezen. Door meerdere webfeeds, van verschillende aanbieders, te verzamelen, kun je bijvoorbeeld in één oogopslag al het nieuws én alle nieuwe weblog-berichten overzien. De feedreader werkt de feeds op periodieke basis bij, bij een nieuw item wordt de gebruiker meestal met een melding op de hoogte gebracht. Vaak hebben sites meerdere feed-kanalen, bijvoorbeeld één voor het algemene nieuws, en een feed voor sportnieuws. Verschillende sites bieden nog een verdere specificatie van de feed-inhoud, bijvoorbeeld met behulp van één of meer trefwoorden.

Er zijn twee open standaarden voor feeds: RSS en Atom. Deze XML-formaten bepalen de opbouw van het feed-bestand. Dit is voor de eindgebruiker van weinig belang, aangezien de feedreader het bestand leesbaar maakt en nagenoeg alle feedreaders met beide formaten overweg kunnen.
AlphaLimaSierra