Wie had het eerste e-mail adres?

En wanneer was dat?

En ik vraag me ook wel af met wie hij of zij dan mailde..

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
2.6K

Antwoorden (1)

De eerste e-mail over een computernetwerk werd in 1971 door Ray Tomlinson verzonden.

Iets uitgebreider:
1962: In augustus van dat jaar schreef J.C.R. Licklider van de R&D-bedrijf Bolt, Beranek and Newman (BBN) een aantal memoranda over ideeën voor een computernetwerk dat bedoeld was om aangesloten computers van verschillend fabricaat met elkaar te laten communiceren ("Galactic Network Concept"). Veel van de ideeën van Licklider zijn terug te vinden in het huidige internet.
1968: ARPA keurde een plan goed dat was voorgesteld door de denkgroep van wetenschappers van verschillende universiteiten en researchorganisaties. ARPA opende een openbare aanbesteding voor de uitvoering van het plan.
17 april 1969: Het project werd gegund aan Bolt, Beranek and Newman.
12 september 1969: Een team van de Universiteit van Californië te Los Angeles (UCLA) verbond de eerste twee machines (een op UCLA en een op de Stanford-universiteit in Palo Alto) met ARPAnet.
29 oktober 1969: De eerste boodschap werd verstuurd tussen de twee knooppunten.[1]
December 1969: Met de toevoeging van Santa Barbara en Utah waren er vier hostcomputers op het ARPANET aangesloten.
1971: Tegen het eind van dit jaar waren 23 hosts met het ARPANET verbonden. Ray Tomlinson van BBN ontwikkelde software die ARPANET-gebruikers in staat stelde onderling berichten uit te wisselen. Daarbij zond hij de eerste e-mail over een computernetwerk. Hij koos het @-teken om individuele gebruikers te adresseren die aangesloten waren op een bepaalde ARPANET-host.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschiedenis_van_het_internet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
nu word ik nieuwsgierig wat die eerste emailadres was ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Iets met een @ ;-)