Wat zijn de voordelen van Google Analytics ten opzichte van andere bezoekers statistieken tellers?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (3)

Dat het gratis is en reuze gemakkelijk in het gebruik. En dat is geen snelle inkopper, want alle andere tellers kosten geld.
AWM
14 jaar geleden
Grappig dat je niet naar de nadelen vraagt.

Lees bijvoorbeeld het artikel eens wat ik aan dit bericht heb bijgevoegd. Google heeft een advertentie tijdens Amerika's grootste evenement van het jaar uitgezonden, om te laten zien dat je Google moet gebruiken voor alle searches in je leven. De schrijver van het artikel gaat er op in dat juist Google deze gegevens bewaard en je volledige geschiedenis is te achterhalen.

Héél veel sites (écht heel veel) gebruiken Google Analytics en/of Adwords op hun site. Hierdoor kan Google, nadat je de Google site verlaat, precies volgen hoe jij over internet surft.

Deze informatie is gruwelijk waardevol voor Google, omdat ze zo hun advertenties beter kunnen richten op de juiste bezoeker(s), waardoor ze aantrekkelijker worden voor adverteerders.

Inmiddels zijn ook veel mensen er erg zeker van, dat dit Google en keer gaat bijten. Ze weten zoveel van ons, dat ze een keer door de europese commissie (o.i.d.) moeten worden tegengehouden.

Kennis is macht en Google heeft té veel kennis.

Overigens gebruik ik Google Analytics ook! :-) Erg overzichtelijk, je kunt anderen toegang geven tot het bekijken van je rapporten, etc. Erg makkelijk. :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
- Goede statistieken
- Mogelijkheden tot vergelijken met andere sites in dezelfde categorie (Levert geen enkele gratis teller)
- info op basis van regio, tijdstip, pagina en surfherkomst
- Gratis
- Kopperbaar aan advertentei strategien