hoe kan dat dat mijn IP steeds veranderd?

iedere keer als ik mijn pc opstartte werd mijn IP veranderd, heeft dat ook invloed als ik een nas maak of koop? ik gebruik wifi.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Het lijkt er op dat je problemen hebt met je netwerkkaart.
Probeer eens om spybot te downloaden: http://spybot.joydownload.com/&c=33?gclid=CKD8qZGnyrgCFa3ItAodnWsAPg

Dit wil in dit soort gevallen nog wel eens helpen.
Veel succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarschijnlijk komt dit doordat het IP adres wat je krijgt van je router maat 24 uur geldig is (leasetijd van 24 uur). Indien je de pc uitschakelt en dus een dag later aanzet kan het zijn dat de IP lease is verlopen waardoor je PC een nieuw IP krijgt toegewezen vanuit de router.

Dit gaat geen problemen geven voor een NAS. Je kan de NAS namelijk een vast IP adres geven in je eigen lokale netwerk, zodat deze statisch is en dus niet meer veranderd.