hoe maak ik wifi accounts?

Lees..
op vakantie als ik wifi wou gebruiken klikte ik op verbinden daarna stond er login op wifi netwerk dan kreeg je bij de receptie een blaadje met een random password en username als ik dat invoerde werkte hij.

Hoe kan ik dat thuis ook doen!?!?

Toegevoegd na 2 minuten:
Zoja HOE????

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
1K
Ritsuka
10 jaar geleden
Je wilt dat meerder mensen met zo'n random account tijdelijk op jouw internet kunnen?
Waar heb je dat voor nodig?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dat is prive sorry.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar weet jij misschien hoe dat moet?
Utrecht
10 jaar geleden
Met een standaard huis-tuin-en-keuken router kan dat niet: dat zijn specifieke zakelijke systemen.
Wél zijn er routers die een tweede SSID kunnen uitzenden. Dat tweede netwerk kan je dan als gastennetwerk gebruiken. Maar die hebben dan wel allemaal hetzelfde password.
http://www.routercenter.nl/zoeken?searchfilter=mainsectionid%3A112253&query=gastnetwerk
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
wij hebben een specifieke zakelijke router :P
zo'n ssid had ik ook al aan gedacht maar die verloopt niet en dat moet ik hebben ik kan wel dan het wachtwoord veranderen alleen hebben anderen dan geen internet meer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kan je dit dan niet beter navragen aan de provider van je router? Of opzoeken in de gebruikershandleiding?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
nee :P staat er niet bij maar het is iets met clients3.google ofzo

Antwoorden (2)

Je kan een programma gebruiken, het programma die ik wel eens probeerde heet: HotSpot gemaakt door Antamedia
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor dat ik hierop antwoord kan geven moet ik eerst weten welk apparaat( laptop, Ipad of mobiel) het is die je met de wifi wilt verbinden. Dan kan hier pas verder over uitweiden. Maar een ding kan ik je wel vertellen als je thuis wifi hebt dan is het een hele andere code dan die van de camping of hotel.

Toegevoegd na 2 uur:
Met wifi gebruik je in makkelijke termen gewoon het draadloos internet bij je thuis. Je maakt conectie met de router( het kastje dat ervoor zorgt dat je thuis internet hebt) en dan heb je gewoon wifi. Maar om cornectie te maken met je wifi of router komt toch wat kijken. Je hebt verschillende routers en dat ligt er ook weer aan de firma die je het internet levert KPN, ZIGGO enz. Bijna iedereen heeft tegenwoordig wel draadloos internet. Ik neem aan dat het bij jou thuis ook zo geld. Om wifi te krijgen moet je eigenlijk gewoon verbinding maken met het draadloos internet en dat doe je zo;

1) zoek eerst uit hoe het internet bij jullie thuis heet want elke router heeft weer een andere naam.

2) Kijk dan of deze versleuteld is( of je een code in moet voeren om verbinding te krijgen).

3) Als je dat weet ga je die internet verbinding zoeken tussen de verbindingen die in de buurt zijn.
Bij de computer kun je dat doen doormiddel van configuratie scherm--> netwerk en internet--> verbinding maken met een netwerk --> en dan je net werk opzoeken indien nodig code invoeren.

Voor je telefoon of Ipad ga je gewoon naar wifi en klik jede internet verbinding aan die je moet hebben.

tip: als je KPN hebt en je router is een zwart kastje met een antenne erop. Bij dit kastje staat de code onderop het apparaat.

Succes!!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
elk apperaat
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dit bedoel ik niet ik wil op de pc een programma dat ik een bonnetje kan printen met daarop een random username en password dat bij iedereen verschilt. je verbind met het netwerk dan moet er komen te staan: meld je aan op het wifi netwerk en daar moet je die code invoeren. en dan heb je wifi alleen WELK PROGRAMMA!?@?@?!?!!?!?!?!?!???????????