UPC ontkent dat ik in 2000 een borg had betaald. Kan iemand me een advies geven? Dank!

In 2000 had ik de internetovereenkomst met UPC/Chello afgesloten en had een borg voor de modem betaald. Dat was één van de voorwaarden. Nu heb ik mijn abonnement opgezegd en wil ik de borg terug. UPC ontekent echter dat ik de borg had betaald. Op het internet heb ik meer van zulke verhalen gelezen. Ik kan noch de overeemkomst noch rekeningafschriften vinden. Hoe kan ik mijn borg terugkrijgen? Dank!

10 jaar geleden
in: Internet
1.8K
ronron1212
10 jaar geleden
zal lastig worden als die borg betaald is waar heb je het dan over meer dan 25 gulden?
Wouter2011
10 jaar geleden
100 gulden
ronron1212
10 jaar geleden
45 euro dus
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lastig te bewijzen als je helemaal geen bewijs hiervan meer hebt.
Wouter2011
10 jaar geleden
Op het internet staan er meer mensen met zulke verhalen. UPC wil geen borgen terugbetalen

Het beste antwoord

In die tijd gebruikte Chello het 3Com modem , de Com 21 . Dat was een bol model en vrij log .
Nou zou het makkelijk zijn als je deze nog hebt dan ben je gauw klaar want het is tijd gerelateerd dus heb je een bewijs . Maar ik neem aan dat je die niet meer hebt want die zijn toen vervangen . Nou was het wel zo dat je die niet hoefde in te leveren ....Het is echter wel zo dat ze toen een borgsom handhaafden . Er is al enorm veel over geschreven ook in 2000 al , lees dit artikel maar eens uit dat jaar . http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Archief/archief/article/detail/568158/2000/11/11/UPC-wil-modem-terug.dhtml
Al met al , tenzij je zin hebt in jarenlang juridisch getouwtrek met advocaten die net zo veel per uur verdienen als jij en ik in een week , zou ik het verlies maar nemen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

2 mogelijkheden:
Vraag een kopie betalingopdracht/afschrijving aan bij je bank.
En anders vraag je een kopie overeenkomst UPC aan. Deze moeten ze kunnen tonen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt in ieder geval borg betaald want dat moest volgens hun algemene voorwaarden in 2000. Tijdens de modemwissel in 2004 is bij mij het oude modem meegenomen en gold de oude borg voor het nieuwe modem. Ik ga er van uit dat ze dit bij iedereen gedaan hebben.
Als UPC blijft volhouden dat je geen borg hebt betaald, kun je vragen hoe dat kan omdat er volgens de voorwaarden een borg betaald moet worden, je had internet van ze, dus je hebt de borg betaald. Is het niet verrekend met je laatste factuur?
Poot stijf houden bij UPC, ik heb na een verhuizing van een UPC naar een Ziggo gebied ook hoop gedonder gehad wegens vermeende contractbreuk maar kon ze steeds van repliek dienen met facturen en contractvoorwaarden, na een half jaar kreeg ik de laatste brief met een acceptgiro met allemaal kruisjes. Ik neem aan dat ze er zelf ook niet meer uitkwamen.
Als je er meer over leest op internet kunnen jullie de krachten bundelen en naar een instantie gaan zoals de consumentenbond, of naar consumentenprogramma's. Het juridische pad lijkt mij te kostbaar en je bereikt er ook minder mee lijkt mij.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wouter2011
10 jaar geleden
Goede middag, dank voor uw antwoord. Volgens UPC werd er geen borg gevraagd in 2000. Heeft u misschien voorwaarden van het jaar 2000? Dank
Wouter2011
10 jaar geleden
Ook met mijn laatste factuur is de borg niet verrekend. UPC beweerde steeds dat ik de borg binnen een paar weken na de opzegging terug zou krijgen. Gisteren heeft UPC echter gemeld dat ik geen borg terug zou krijgen omdat ik die niet heb betaald...