Ja, ik vind sommige vragen nutteloos, die zijn echt alleen maar gesteld om te vragen. Hierbij doel ik op vragen als: Wat vind je het leukste; lekkerste; mooiste; etc? Dit voegt niets toe. Ook vragen als waarom heet een stoel een stoel vind ik nutteloos, tenzij het de vrager om de etymologie te doen is, maar dan moet hij hem anders stellen (Wat is de herkomst van het woord stoel) Maar vragen die ik als nutteloos ervaar, hoeven natuurlijk niet nutteloos te zijn. De vrager kan best een doel met deze vraag hebben. Persoonlijk zou ik het prettig vinden als dat doel dan toegelicht werd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Toch denk ik dat vragen naar de mening van mensen over iets (leukste, lekkerste etc.) wel degelijk enig nut kan hebben, al was het alleen maar voor de vragensteller zelf. Zo heb je buiten deze website ook veel bureautjes die zich bezig houden met het verzamelen van meningen en het eventueel aanleggen van statistieken op basis daarvan (opniniepeilingen en dergelijke). Die statistieken kunnen uiteindelijk, mits op een goede representatieve manier verkregen het algemeen nut weer dienen.

Andere antwoorden (10)

Nee. Een vraag kan voor míj wellicht volstrekt nutteloos zijn, en een echt algemeen nut kan ik er ook niet aan ontdekken, maar kennelijk heeft de vraag voor de vraagsteller wel nut of nut gehad. Als is het maar een kort moment van vermakelijk tijdverdrijf. En wie ben ik om een waardeoordeel te hebben over in hoeverre dat soort nut wel of niet zou kunnen of mogen of groter of kleiner is dan ander nut?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je vragen bedoelt, waar je zo op het internet het antwoord vind en vragen die relatief of en/persoonlijk zijn, ja. Deze vraag valt daar trouwens ook onder.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je de verzameling van nutteloze vragen als een set beschouwt, dan vind ik dat er een subset op deze site aanwezig is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Goeievraag is bedoelt om kennis te delen,soms vraag ik mij wel eens af, of alle vragen dit doel nastreven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
niet zoveel als nutteloze antwoorden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zonder minder goede vragen zouden de goede vragen minder opvallen en gewaardeerd worden. Tevens zijn de minder goede vragen wel nuttig om een ander denk patroon te volgen waar door je aan inzichten komt die je eerder niet vermoed had.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het probleem is dat er een heel groot grijs gebied is qua nutteloosheid. Echt compleet onzinnige vragen worden door de moderators direct verwijderd. Echter een heleboel vragen vallen in een groot grijs gebied. Ze zijn redelijk onzinnig maar niet reden genoeg om verwijderd te worden. Ik snap dat mensen zich hier aan ergeren. Maar hier valt weinig aan te doen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Soms, maar niet alleen nutteloze vragen, ook sommige antwoorden passen in de categorie 'wat heb je er aan?'
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, maar gelukkig worden de meeste al snel verwijderd.