Hoe richt ik 2 websites in op een lokale webserver in OS X?

Ik wil graag websites lokaal kunnen bereiken via een Apache webserver. Hiervan wil ik graag een soort hoofd-website willen hebben op /Users/Bert/Sites en andere op bijv. /Users/Bert/Sites/othersite. De eerste zou ik graag willen kunnen bereiken op localhost en de tweede op othersite.local.

Op het moment is het zo dat ik met localhost de othersite website bereik en niks zie op othersite.local. Ik doe dus duidelijk iets fout, maar weet niet wat.

Hoe moet ik de Directory en VirtualHost clausules inrichten zodat dit goed gaat?

Toegevoegd na 20 uur:
Dit is wat ik heb:

localhost -> /Users/Bert/Sites/othersite
othersite.local -> ontsnapt aan de server

Dit is wat ik wil:

localhost -> /Users/Bert/Sites
othersite.local -> /Users/Bert/Sites/othersite

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat ik je niet goed begrijp, want het eerste dat in mij op kwam toen ik je reactie las was: Ja, dat heb ik nu, en wil ik juist niet.
Onder mijn vraag heb ik iets toegevoegd waardoor de zaak hopelijk iets duidelijker wordt.

Het beste antwoord

Dit moet je in de config van apache instellen.

Als je Zend Server gebruikt:

-/usr/local/zend/etc/httpd.conf

ServerName quickstart.local
DocumentRoot /path/to/quickstart/public

SetEnv APPLICATION_ENV "development"

DirectoryIndex index.php
AllowOverride All
Order allow,deny
Allow from all

in /etc/hosts
127.0.0.1 quickstart.local

Na het herstarten van apache zal de host quickstart.local bereikbaar zijn via
je browser
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op het moment heb ik het volgende in httpd.conf gezet:
ServerName localhost
DocumentRoot "/Users/Bert/Sites"
SetEnv APPLICATION_ENV "development"

DirectoryIndex index.php
AllowOverride All
Order allow,deny
Allow from all

ServerName othersite.local
DocumentRoot "/Users/Bert/Sites/othersite"
SetEnv APPLICATION_ENV "development"

DirectoryIndex index.php
AllowOverride All
Order allow,deny
Allow from all

Ook heb ik de regel "127.0.0.1 localhost" toegevoegd aan het hosts-bestand. Hiermee krijg ik op beide adressen de website van localhost. Hoe moet ik dit recht breien?