Hoe zijn de wikiwars geëindigd?

Vroeger vonden op Wikipedia de zogenoemde wikiwars plaats. Daarbij werd een Wikipedia-pagina steeds bewerkt door twee rivaliserende groepen.

Een willekeurig voorbeeld ter verduidelijking:
--  Een Koerd zou kunnen schrijven dat Turkije de Koerden discrimineert
    en zelfs genocide heeft gepleegd.
--  Een Turk zou die pagina kunnen bewerken, zodat er zou staan dat
    Koerdische terroristen lafhartige aanslagen plegen. De Turkse
    politie bestrijdt de terroristen, en daarbij valt af en toe een dode.
--  Een Koerd zou die tekst weer veranderen, en weer over onderdrukking
    en genocide schrijven.
--  Een Turk zou de tekst weer aanpassen, en ....
--  ... enzovoort ...

Het bovenstaande is slechts een voorbeeld. Hetzelfde verschijnsel trad op bij meerdere Wikipedia-pagina's.

Tegenwoordig vinden, voor zover ik weet, deze wikiwars niet of nauwelijks meer plaats.

Hoe heeft men dat voor elkaar gekregen? Hoe voorkomt men dat er opnieuw een wikiwar ontstaat over een bepaalde pagina?

Cryofiel
10 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Afgelopen week won ik nog een potj... oh...huh... http://plazilla.com/wikiwars-wikipedia-als-strijdtoneel
Cryofiel
10 jaar geleden
Euh, da's de moderne variant, een spelletje dat toevallig dezelfde naam heeft gekregen als het al bestaande fenomeen. Mijn vraag gaat echter over de "klassieke" wikiwars. (Maar dat had je volgens mij al wel door.)
Cryofiel
10 jaar geleden
Overigens roept dit weer een andere vraag op: is het spelletje naar de oorspronkelijke wikiwars genoemd?

Het beste antwoord

Dit wordt tegenwoordig voorkomen door bepaalde onderwerpen op slot te gooien, of te beveiligen zoals Wikipedia het zelf noemt. Zo kunnen alleen moderators er nog bij komen. Dit zie je steeds vaker gebeuren. Er wordt dan voorkomen dat de pagina steeds werd bewerkt.