Is het mogelijk iets te doen aan emails die wij op een zakelijk email adres ontvangen via iemand die ons mail adres steeds opgeeft?

De schippers die voorheen op dit schip zaten gebruiken wss om te treiteren nog steeds dit mail adres op zo'n beetje iedere site die er bestaat en krijg rond de 50 mailtjes per dag binnen. Word hier echt knettergek van

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (3)

Waarom verander je het mailadres niet gewoon? Als je dat nieuwe adres vervolgens alleen geeft aan degene die het moeten hebben, ben je van dit probleem af. Is eenmalig misschien gedoe, maar lost het wel op.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Had ik graag gedaan maar gezien dit mail adres bij alle beladers bekend is en ook in de boekjes van de scheepvaart staan is dat niet zo makkelijk te wijzigen zonder dat het problemen gaat opleveren.
paulus811
10 jaar geleden
Yep, goede redenen om inderdaad niet te vervangen. Heeft ook geen zin als je mailadres overal vermeld staat, want dat zien de treiteraars ook.
Ik zou meer gebruik maken van een filter. Vanaf nu alle binnenkomende mail van mensen waarvan je mail wilt laat je vallen in een nieuw mapje (ik weet niet welk mailprogramma je gebruikt dus ik kan daar geen directe tips voor geven) en alle mail die je niet wil valt dan in de huidige map. Na verloop van tijd hoef je daar alleen maar overheen te kijken of er een nieuwe belangrijke afzender bij zit. Die belangrijke afzender stuur je dan dus meteen door naar de nieuwe map. De rest van alle mailtjes kun je dan in 1x per dag verwijderen.

Ik heb Thunderbird als mailprogramma en als ik een mail open klik ik rechts op de afzender en dan kun je instellen wat je wilt via 'filter maken op basis van....'. Zo zal dat ongeveer ook werken bij andere mailprogramma's.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je zou kunnen overwegen je email te verhuizen naar een dienst waarin goeie spam filtering zit.

GMail bijvoorbeeld heeft een bijzonder sterk spam filter. Ik krijg nauwelijks spam binnen.

Ook je eigen domeinnaam kun je via GMail laten lopen. Zie bron.