Waar moet je RDP-verkeer priotiseren?

Stel, er is een lokale server met proxy-software. Daar hangt de glasmodem dan aan.

RDP naar buiten toe: moet je dat priotiseren op de proxyserver?

En naar binnen toe: moet je dat priotiseren op 't modem? Indien mogelijk. En indien niet mogelijk: _kan_ 't uberhaupt dan, technisch gezien, toch gepriotiseerd worden op de proxy? Want kan de proxy invloed hebben op welk verkeer van buitenaf (internet) voorrang moet krijgen, als daar 't verkeer niet binnenkomt? (Die komt natuurlijk op 't modem binnen.)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Ik zou zeggen: Met Quality Of Service in je router. Maar daar kan ik verder niet mee helpen, veels te ingewikkeld :)
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij ingaande data kan ik me dat voorstellen. Maar bij uitgaande data: is 't niet slimmer om dat al in de proxy te priotiseren? Want daar komen toch in eerste instantie de data-aanvragen vandaan (vanuit de modem/router gezien).
Je hoeft het niet te prioriteren, geen van beide kanten op, zolang het geen problemen opleverd.

Zolang al het verkeer door je proxy gaat, kan je op die proxy desgewenst bepaald verkeer prioriteren. Het hoeft daar dus niet perse binnen te komen.
Als er dus verkeer is dat wel door je modem gaat maar niet door je proxy dan moet je het prioriteren op je modem. En het is afhankelijk van het model en merk of dat mogelijk is natuurlijk.

Maar bedoel je met proxy niet router?
Het lijkt me nogal vreemd om tegenwoordig nog een proxy te gebruiken in een thuisnet...