Tijdelijk website-link bewaren. Hoe doe je dat het best?

Soms kom je een interessante website of pagina tegen. Je wilt eigenlijk je computer helemaal afsluiten. Maar je zou toch nog het artikeltje op die website later willen doorlezen. Maar om die website nu meteen bij 'favorieten' te plaatsen.... Is er een slimme manier om webpagina's te bewaren, zoals reclamefoldertjes die je niet meteen wilt weggooien, zonder ze in 'favorieten' of 'bladwijzers' te bewaren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
7.4K

Antwoorden (6)

Je kunt in Google Chrome, rechtsbovenin (onder het kruisje) op een knop drukken.
Vervolgens ga je naar Instellingen en daar kun je onder "Bij Opstarten" de optie "Verder gaan waar ik ben gebleven" aantikken.

Als je de browser (of hele pc) afsluit met een bepaalde pagina open, en je opent de browser later weer dan zal de pagina ook geopend worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maak een nieuw mapje op je bureaublad, met bijvoorbeeld de titel 'Nog lezen'. Maak een snelkoppeling van de betreffende webpagina en plaats die in dat mapje.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit doe ik ook altijd.
Natuurlijk kun je de links of snelkoppelingen ergens opslaan om ze later nog eens te bekijken, maar in de praktijk komt daar weinig van terecht: na een paar dagen ben je die 'interessante artikelen' alweer vergeten of is de pagina spoorloos verdwenen.
Veel handiger vind ik om op je bureaublad een mapje 'Diversen' te maken, waarin je de screenprints van zulke websites opslaat. Per onderwerp kun je nog submappen aanmaken.

Vaak legt een screenprint alleen dát gedeelte van een website vast dat je op het scherm kunt zien. Maar er zijn ook gratis programma's die de mogelijkheid bieden om een 'scrolling window' te maken, zodat je de hele internetpagina kunt vastleggen (zie afbeelding als voorbeeld). Hier vind je een aantal van zulke programma's: http://www.techsupportalert.com/best-free-screen-capture-utility.htm
Plaatje bij antwoord
Pieter2011
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe maak je ook alweer een screenprint?
Pieter2011
11 jaar geleden
Als je Windows 7 of Vista hebt, kan dat het handigste met het knipprogramma dat je onder Sart > Bureau-accessoires vindt. Anders kan het ook met de PrtScn-knop, rechtsboven op je toetsenbord.
Maar wanneer je een pagina van een website hebt die 'onder de onderkant van je beeldscherm doorloopt' (en die je dus alleen helemaal kunt bekijken door naar beneden te scrollen) heb je een programmaatje nodig zoals bijvoorbeeld DuckCapture (zie de link bij mijn antwoord).
Nog een manier is Read It Later (heet u Pocket) of Instapaper gebruiken. Dit zijn diensten die je in staat stellen puur de tekst van het artikel op te slaan en later, zonder de afleidende vormgeving van de site, terug te lezen.

Op deze manier heb ik in Instapaper een hele vakbibliotheek opgebouwd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Windows heeft de Sluimerstand (Hibernate) functie, die sluit je computer helemaal af maar slaat eerst je werkgeheugen op op je harde schijf zodat je na het opnieuw aanzetten van je computer precies verder kunt waar je bent gebleven. Dit is eigenlijk vergelijkbaar met je browsersessie opslaan zoals je dat kunt doen in Chrome of Firefox.

De mogelijkheid om Sluimerstand te gebruiken moet wel ingeschakeld zijn. Dit gaat het makkelijkst door dit kleine programmaatje van Microsoft uit te voeren:
http://go.microsoft.com/?linkid=9739870

Verder gebruik ik zelf de functie in Firefox om tabbladen 'vast te maken'.
Zie hier voor uitleg: http://support.mozilla.org/nl/kb/vastgemaakte-tabbladen-favoriete-websites-open-houden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Download Evernote. 1 keer op je computer en optioneel ook als app op je smartphone. Dan kun je thuis of onderweg links en blokjes informatie opslaan . Deze twee synchroniseren ook met elkaar. Als je een website open hebt op je computer, klik je rechtsboven op de evernoteknop en dan krijg je de keuzes link opslaan, selectie opslaan, artikel opslaan ( met link) dit wordt dan gesynchroniseerd met je smartphone. Je kunt verschillende notebooks aanmaken zodat je per thema kunt opslaan.