Hoe krijg ik mijn mailbox op meerdere apparaten beschikbaar?

Situatie: Ik heb een pop3 bedrijfs email (naam@domein.nl). Ik werk sinds kort vaak op meerdere locaties met meerdere toestellen. Computer op de zaak, op de laptop, tablet en telefoon.

Hoe kan ik mijn bedrijfs email zodanig instellen dat ik op elk toestel de beschikking heb over binnengekomen EN verzonden mail. Waarbij ontvangen EN verzonden mail wordt gesynchroniseerd op alle toestellen. Dus als ik op A mail binnenhaal en beantwoord, dat het op B, C enz als gelezen in de inbox verschijnt, en mijn antwoord bij verzonden staat.

Misschien ten overvloede: Ik krijg vaak grote bijlages die ik ten alle tijde wil blijven bewaren (maanden-jaren), dus ik wil niet periodiek mn webmail moeten opruimen.(Imap is dat geloof ik).

PS Ik ben een redelijke leek dus hulp in Jip en Janneke taal wordt enorm gewaardeerd.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
5.8K

Antwoorden (1)

Dit in Jip en Janneke-taal uitleggen resulteert in een ontzettend lang verhaal.
POP3 heeft gewoon als nadeel dat het niet alles synchroon op de server kan laten op verschillende apparaten. Er is altijd één apparaat die alles moet inladen, terwijl de andere apparaten gebruik van de account kunnen maken, maar de berichten wel op de server laten, zodat je berichten bewaard blijven.

Eigenlijk is imap precies wat je wil, als ik je verhaal zo aanhoor. Dat verhaal over je webmail moeten opruimen is bij imap niet in grotere of kleinere mate aanwezig. Sterker nog, veel POP-accounts kennen nog altijd een beperkte hoeveelheid ruimte, terwijl de ruimte bij IMAP-diensten automatisch veel groter is, tot oneindig.

Kortom, ik zou de mogelijkheden bekijken om de dienst die je nu afneemt, om te zetten in een IMAP-dienst. Met IMAP blijft alles op de server staan en zijn al je mappen en mail-markeringen (belangrijk, privé, etc.) hetzelfde op ieder apparaat.

Wat evt. ook een mogelijkheid is, is om een gratis IMAP-dienst te gebruiken, bijv. Gmail, en daar je pop3-mail naar toe te sturen. Kijk hiervoor de opties in Gmail in. Gmail haalt dan je mail op van je POP3-account, en synchroniseert alles. Je apparaten stel je dan op dat Gmail-account in.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik kan me echter voorstellen dat je iets hebt van 'ja, maar hoe doe ik dit dan allemaal? Vandaar dat die eerste zin van mij. Het is niet zulke lastige materie, maar door alle variabelen die komen kijken iets dan je het beste in persoon uitgelegd kan worden. Ik denk dus dat je het beste kan gaan praten met de mensen waar je je dienst afneemt. Je provider, of de versterker van de POP3-dienst/domein.