Hoeveel Mbps heb ik nodig op mijn laptop om snel te downloaden en Youtube filmpjes op HD te bekijken?

Soms kan ik Youtube filmpjes kijken op 720p, maar de laatste tijd zit hij heel erg te haperen als ik het op 720p kijk en krijg ik hele lage onstabiele Frames Per Second. Waarschijnlijk van 0,5 frame tot 10 frames per seconde. Lager dan 720p vind ik echt niet genoeg want ik kijk meestal 's de hele tijd filmpjes voor ik ga slapen. Ook speel ik soms games zoals Minecraft of Garry's Mod, maar geen Hi-End games. Ik heb een Acer Aspire laptop die niet echt veel games aankan alleen van die standaard games en hij kostte 450 euro. Ik weet niet precies de specs. Ligt het aan mijn laptop of aan mijn internet dat ik 720p filmpjes niet echt goed kan bekijken? Vaak laden pagina's ook heel sloom of wel gelijk, maar dan afbeeldingen enzo laden pas na 30 seconden. Ik ging naar www.speedtest.net en dit zijn de scores die ik heb gehaald:
- Ping: 31 ms
- Downloadsnelheid: 7,95 Mbps
- Uploadsnelheid: 0,99 Mbps

Op dit moment heeft mijn moeder internet van KPN gekocht alleen ik weet niet precies hoeveel Mbps ik bij dat pakket krijg en ik denk ook niet dat zij dat weet. Ik en mijn moeder wonen samen in huis en gebruiken alleen 2 laptops, 1 IPad en 2 smartphones met Wi-Fi. Ze betaald ongeveer 38 euro per maand en dat is Internet + Telefoon. We hebben Ziggo kabel TV. Maar nu krijgen we waarschijnlijk Alles-In-1 Plus Ziggo pakket met 60 Mbps. Is dit waarschijnlijk genoeg om snel filmpjes te bekijken? Zal de snelheid op mijn laptop dan ook omhoog gaan? PS.

Bedankt voor het lezen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

Je huidige internet snelheid is inderdaad wat langzaam. 60 mbits is ruim voldoende (25 mbits ook al).

Ik weet niet de specs van je laptop dus kan daar geen uitspraak over doen.