Wat betekent de "24" in de naam van veel websites?

o heb je bijvoorbeeld www.leraren24.nl, www.map24.nl, www.wetenschap24.nl.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
1.1K

Het beste antwoord

Het is een campagne geweest van de publieke omroep om themakanalen te starten onder Nederland 24 (1+2+3 =24) En journaal24, humor24, docu24, wetenschap24 zijn daar allemaal van afgeleid....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Om aan te geven dat je daar 24 uur per dag terecht kunt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pieter2011
11 jaar geleden
Zijn er dan ook websites waar je alleen overdag terecht kunt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Scherp.
Ben het met je eens, maar ik geef alleen antwoord, ik hou mijn mening over het waarom je 24 aan een naam zou toevoegen voor me :)
Pieter2011
11 jaar geleden
En dat 'waarom' is nou juist de vraag ;) Overigens bewijzen websites als deze (goeievraag.nl) dat niet elke site 24/7 in de lucht is.
Antoni
11 jaar geleden
www.refdag.nl is 's-zondags niet bereikbaar, maar dat heeft weer andere redenen...
Cryofiel
11 jaar geleden
Mag je op zondag niet lezen?
Pieter2011
11 jaar geleden
's Zondags moeten ook de ogen rust houden.
Antoni
11 jaar geleden
Je mag dan best lezen, maar op díe website alleen dit: "Fijn dat u belangstelling hebt voor rd.nl, de nieuwssite van het Reformatorisch Dagblad. Vandaag is het zondag. We wijden deze dag in het bijzonder aan de dienst van God. Wij beschouwen de zondag als een rustdag, een opdracht van God en een geschenk, waar we dankbaar voor mogen zijn. Om die reden actualiseren we onze site vandaag niet. Staat het nieuws dan stil op zondag? Nee, dat niet - we leven in een jachtige tijd waarin het verschil tussen zondagen en werkdagen helaas steeds kleiner wordt. Morgen brengen we u graag weer op de hoogte van de dagelijkse gebeurtenissen, voorzien van achtergronden, commentaar en opiniërende artikelen. Zoals u dat van ons gewend bent. Informatie over kerkelijke gemeenten, kerkdiensten en predikanten kunt u desgewenst vinden op onze site www.kerktijden.nl. Hoofdredactie Reformatorisch Dagblad"
Cryofiel
11 jaar geleden
Dus als ik in Australië ben en op zaterdagavond of op maandagochtend (ik ben even vergeten hoe-om de datumgrens verloopt) de site van "mijn" Reformatorisch Dagblad wil lezen, dan mag dat niet, omdat het op een plek waar ik op dat moment NIET ben toevallig zondag is? En als ik in Australië op zondag die site wil lezen, dan kan dat ineens WEL, omdat het op dat moment in Nederland juist geen zondag is?
Antoni
11 jaar geleden
Cryofiel, je hebt het helemaal correct. Zo lang het in Nederland zondag is, krijg de lezer van die website deze tekst te zien. Zo heel vreemd is dat trouwens ook weer niet, want de meeste lezers van het Reformatorisch Dagblad zijn Nederlands en (de meeste tijd) in Nederland.
Naar mijn mening doen ze dit omdat websites 24 uur per dag bereikbaar zijn en de info dus ook.

Zoals leraar24.nl zelf zegt: "U raadpleegt Leraar24 waar en wanneer het u uitkomt; 24 uur per dag."
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij is ligt het antwoord iets genuanceerder. Iedere website is immers 24 uur bereikbaar.

Het toevoegen van '24' aan de naam van websites is 'uit nood geboren'. Men heeft hiervoor gekozen omdat de naam die men eigenlijk aan de website wilde geven (www.leraren.nl, www.map.nl, www.wetenschap.nl) al door anderen was geclaimd.
Daarom moest men een andere naam bedenken, die toch makkelijk te onthouden zou zijn. Men koos voor de toevoeging '24' omdat die makkelijk te onthouden, juist omdat veel mensen het getal zullen associëren met 24-uurs bereikbaarheid.
Pieter2011
11 jaar geleden
Dan kun je 24 uur per dag terecht op de site