hoe kan het dat mensen mijn minecraft server niet kunnen joinen?

Ik heb nu een eigen minecraft Server ( gewoon van minecraft zelf gedownload ) maar als ik andere mensen wil laten joinen dan komt er Connection Error te staan. Ik geef ze de server naam en ingevoerde IP. Heb ook al de ports neergezet (26556) hoe kan het dat mensen mijn server nog steeds niet kunnen joinen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
1.6K

Antwoorden (2)

Je moet eerst je router portforwarden.
Je kan niet zomaar een IP invoeren, een IP krijg je van je internetprovider en dat is je unieke cijfercombinatie waarmee mensen met jou kunnen verbinden.

Het verschilt per merk/provider hoe je moet portforwarden, maar je kunt dit doen op de configuratiepagina van je modem/router. Als het goed is staat dit op de onderkant van je modem/router of in de handleiding.
11 jaar geleden
Toevoeging op hierboven, je kunt je router adres vinden door in cmd (gewoon zoeken in je windows menu) 'ipconfig' in te typen. Werkt dit niet? Dan heb je je standaard gateway adres nodig.

Je kunt ook voor een Andere optie gaan, hamachi. Download hamachi, installeer het, maak een netwerk aan en laat de andere spelers ook hamachi downloaden en dat netwerk joinen. Als jij nu jouw server aanzet en zij jouw hamachi adres intypen in minecraft kunnen ze alsnog in jouw server.