Nee, want het is geen tastbaar object dus je kunt het geen drager noemen. Maar het is wel een informatiemedium. Een informatiedrager is bijvoorbeeld een boek, dvd, of USB-stick.
Amadea
11 jaar geleden
Nee, internet is dat miet, maar een harde schijf, een USB-stick, een cd-rom of een dvd is wel een informatiedrager, net als een handgeschreven brief of een belastingaanslag of een kassabonnetje of een boek. Het is een ding waar informatie op/in staat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja natuurlijk, internet is tegenwoordig onmisbaar als informatiedrager/bron, denk aan dropbox, the cloud, Yahoo en laatste maar niet de minste Google.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
Je zou, met wat fantasie (of met een ruime opvatting van de kenmerken van een informatiedrager), een website een informatiedrager kunnen noemen. Internet is echter geen informatiedrager, maar een van de benodigde middelen voor het kunnen bereiken en bekijken van websites. Vergelijk het met een bibliotheek of een archief. Die noem je toch ook geen informatiedragers? Een boek (uit de bibliotheek) of een document (uit het archief) wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar heb je ook weer gelijk in, ik ga dit maar als goede vraag kenmerken, doe je mee?
Antoni
11 jaar geleden
Zo'n opvallende reactie heb ik nog nooit gehad op commentaar op een antwoord... Ja, ik doe wel mee!
Nee het is geen informatie drager, het is een informatie snelweg. Internet zorgt ervoor dat je alle computers, lees plaatsen, kan bereiken.
Informatie dragers, zijn Harddisken, memorie stick en of CDrom enz.