net zoals in het echte leven. als je zelfverzekerd bent krijg je aanzien. als je dat niet hebt krijg je dat ook niet.
Op een forum werkt dat het ongeveer hetzelfde is me opgevallen.
goeie vraag vind ik.

Toegevoegd na 43 seconden:
zelfvertrouwen is vaak ook in antwoorden te lezen op de een of andere manier
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
door er langere tijd regelmatig aanwezig te zijn, en dingen te zeggen die hout snijden.
14 jaar geleden
Aanzien? Ik zou eerder zeggen sympathie. Sommige mensen zijn heel correct in het beantwoorden van de vragen. Daar heb ik sympathie voor. Anderen bazelen maar wat omdat ze punten willen scoren.

Als je alleen punten wilt verzamelen en dat als aanzien ziet, zul je op iedere vraag een antwoord moeten geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aanzien heb je of heb je niet en als je aanzien hebt dan krijg je het... Heb je geen aanzien dan krijg je het niet...

Dat geldt net zo voor macht en status...

En sterker nog als je macht wil afdwingen, is dat een teken van onmacht... Wil je aanzien afdwingen is dat een teken van disrespect... Wil je status afdwingen, is dat een teken dan lage afkomst...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Precies, Loenie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ongelovelijk, wat een mal antwoord weer Xinix.
Je zegt gewoon maar wat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hier verwerf je in elk geval geen aanzien mee
Door moderator op een forum te worden krijg je in ieder geval macht, maar of je status daar ook onder kan rangschikken.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
door respect op te bouwen. door eerlijke goede antwoorden te geven. en mensen in hun waarde te laten.
zo krijg je respect: aanzien.

maar macht zou ik het niet willen noemen.
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
plusje rebecca!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
plus
Door heel hard op je borst te trommelen en heel luid te brullen?

Toegevoegd na 54 seconden:
Of moet die ? een ! zijn?
rose
14 jaar geleden
Door objectief te blijven en respectvol met mensen om te gaan. Macht en status wil ik in deze vraag tussen haakjes zien. Maar Aanzien vind ik wel op zijn plaats.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou in geen geval macht willen hebben,niet op een forum en ook nergens anders! Status krijg je m.i. alleen maar door antwoorden te geven die door je mede forumleden gewaardeerd worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
plus
Voor mij heeft iemand aanzien ( dit zie ik anders dan macht) als diegene altijd gedegen antwoorden geeft. Bij GV. wat niet echt als forum gezien wordt (en het toch wel op een of andere wijze is), heeft bijv. Eddijst voor mij aanzien, omdat ik weet dat de antwoorden op tuingebied van hem altijd goed zijn. Op een echt forum zou hij dus een bepaald aanzien hebben op zijn gebied. Macht zou hij voor mij pas hebben als je niet om hem heen kunt en je niet eens naar andere antwoorden zou kijken omdat hij "almachtig" zou zijn. Zo zijn er voor mij veel vaste GVers die een soort aanzien hebben voor mij, omdat ze op hun gebieden altijd goede antwoorden geven. Daarmee heb je automatisch het status van betrouwbaar.
Voor mij heeft alleen een betrouwbaar persoon aanzien.
14 jaar geleden
Moet dit antwoord uitsluitend geldig zijn op een internetforum, of mag het ook breder gesteld worden: hoe verkrijg je in het algemeen charisma?

Dat laatste: door een boodschap overtuigend te presenteren en mocht er iets mislukken 'mooi te vallen'.

Specifiek voor een forum: oprechtheid, scherpe reacties, een overheersing van juist beargumenteerde antwoorden met een vleugje ironie.

En nog wel meer - maar da's voor de kniesoor die er op let...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt eraan wat voor forum.Een forum over troetelbeertje is wat anders dan over relatieproblemen.

Maar ik denk regelmatig posten(niet te vaak want dan word het irritant)En dan posten die gewardeerd worden.Dus niet''Ja inderdaad'' of ''Leuk!!''

Maar probeer orgineel te zijn en grappig. Kijk wie er allemaal populair zijn en probeer daar een beetje vriendjes mee te worden.

Op sommige fora's komen dezeflde mensen al jaren bijelkaar en posten elke dag wat om daar wat aanzien te krijgen moet je veel geduld hebben.

Maar zorg vooral dat het een leuk forums is waar je plezier hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kortweg gezegd: plaats veel berichten die niet worden verwijderd, daar draaien de populairiteits tellertjes op....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Knap iemand op het plaatje zetten, goed spellen, sociaal wenselijke antwoorden geven (waar de meerderheid het mee eens is), mensen berichten sturen met lichte kritiek of om ze een hart onder de riem te steken, en aanwezig zijn. Dat iedereen het merkt wanneer je weg bent.

Vriendschap en aanzien zijn gemakkelijker te krijgen op het internet met platte tekst dan in de realiteit, daar ben ik van overtuigd. Steek hier dan ook niet te veel tijd in > de realiteit is belangrijker om te oefenen; als het op het internet wel lukt dan gaat diezelfde manier nooit in het echt lukken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op een forum, als je goede vragen formuleert, goede antwoorden en sociaal met de mensen omgaat. Zeker als je dit uit een modstatus doet. Ambities?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Simpelweg; door te weten waar je het over hebt ;-), Macht kan je ook verkrijgen door mensen angst in te praten maar dan wel op een slechte manier ;-) en 1 die ook niet aan te raden is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lief zijn, eerlijk, aardig maar vooral antwoorden geven die inhoud hebben!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voornamelijk veel posten, maar dan wel veel goede/juiste info posten. Niet alleen maar posten om er iets neer te zetten.

Hoe beter je postings zijn, hoe eerder mensen geneigd zijn jouw postings te lezen en waarderen.