Waarom bewegen animated GIF-plaatjes sneller in Firefox dan in IE? En is dit globaal instelbaar?

Bekijk maar eens:
http://trein.dennistd.nl/ in beide browsers. IE laat de trein op het beeld trager rijden, en Firefox maakt er een High-Speed trein van :P

Nou?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Ha, wat een leuke ontdekking. Het klopt. Er wordt ook daarover gediscussieerd op het internet:

"Whether IE does something "correctly" or not doesn't mean that FF should not be able to implement IE's behavior whether in regards to animated .GIF's or any number of other things (of which I have participated in major debates about in the past). This thread was started by someone who noticed a PROBLEM viewing certain sites with FF with animated Gif's. For the record, there are numerous threads about this same topic and problem in numerous FF forumns. They do NOT have a problem viewing those sites with IE. Yes, IE may do it wrong. And yes, the web designers may have screwed it up. But the fact remains that IE renders no problems in this regard and FF does. "

Kortom, IE rendert de plaatjes een geeft een minimum delay van 100 ms. Zit in de sourcecode.
AWM
14 jaar geleden
Alle browsers geven pagina's anders weer, vaak heeft dit te maken met de gebruikte codecs en hoe je browser hier mee om gaat.

open source browsers zoals firefox en chrome hebben vaak een betere ondersteuning voor plugins gezien de ontwikkelaars in hun code mogen kijken en hun plugin dus optimaal kunnen afstellen of die browsers, dit is voor IE niet bepaald het geval en ontwikkelaars hebben hier tegenwoordig steeds vaker het botte "schijt" aan gezien de meeste mensen nu toch beginnen in te zien dat je Internet Exploder maar beter niet kan gebruiken en dus beter kiest voor Google Chrome als je het graag simpel houd en Firefox wanneer je het graag gemakkelijk en onbeperkt wil uitbreiden met plugins en extenties.