Zal er na internet een nieuw medium komen?

Niet zo heel lang geleden is internet uitgevonden.. Een nieuw medium om contact te leggen, te communiceren en waar men informatie uit kan halen.
Ook via mobiele telefonie.

Zal er binnenkort weer een nieuw medium komen waar we met elkaar kunnen communiceren of is internet de uitvinding van de eeuw wat bijna niet te evenaren is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Ik denk dat er nieuwe dingen komen, waarvan we (nog) geen idee hebben. Dat is steeds zo geweest, en ik denk dat het zo zal blijven.
Misschien wel iets dat er helemaal niet op lijkt. Nu nog onvoorstelbare techniek, kunde. En dan noemen we dat tijdelijk weer de uitvinding van de eeuw.

En waarschijnlijk wordt het dan 'per toeval' ontdekt. Buiten de gangbare weg en denkwijze die er is. Zo gaat het ook vaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

ik denk wel dat er steeds nieuwe dingen bijkomen.
nog geen idee wat maar de uitvindingen gaan wel door.
14 jaar geleden
internet gaat waarschijnlijk veranderen. Maar zal blijven bestaan/ Trouwens.. Het bestaat al sinds de jaren 60, bij mijn weten. Dus dat is al best wellang geleden :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Internet is gegevensuitwisseling met anderen. In die zin zal dat niet meer verdwijnen, hoe de technieken ook zullen veranderen.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat denk ik ook. Uitwisseling wordt alleen maar intensiever. Wellicht kan ik in de toekomst direct een vraag aan jou stellen en binnen een minuut antwoord krijgen. Oh nee, dat kan nu al ;o)
AWM
14 jaar geleden
LOL!
Ik denk dat er een samenvoeging komt van TV, computer, audio e.d. Misschien in de toekomst ook nog wel met een heleboel andere apparatuur die vanaf één punt geregeld gaat worden. denk aan meters voor elektriciteit,gas en, water en warmte. bediening van gordijnen, beveiliging van woning.
alles vanaf elke plaats bereikbaar waar je bent eventueel met telefoon of de mobile drive zoals die dan heet.
Bijna thuis,,,, koffiezetapparaat aan. :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is (voor mij) voorlopig moeilijk voor te stellen, maar het is niet onmogelijk dat er in de toekomst iets nieuws komt.

Internet is een communicatietechnologie dat als een laag tussen de fysieke media (telefoonlijnen, glasvezel, kabel, maar ook GSM en UMTS) en applicaties (e-mail, het web (inclusief Twitter, blogs, Hyves), P2P, instant messaging zoals MSN) in ligt.

Het grote voordeel van internet zit in het "inter", dat voor overbrugging tussen verschillende netwerken staat. De standaard IP (Internet Protocol) is al sinds het begin van het internet niet wezenlijk veranderd - nu wordt langzaam de nieuwe versie IPv6 ingevoerd, voornamelijk om het aantal aangesloten apparaten te kunnen uitbreiden.

Nieuwe ontwikkelingen bouwen eigenlijk allemaal op of onder het internet. Voor de andere communicatietechnologieën die van belang zijn, zoals etherradio en -televisie, kabeltelevisie en -radio, GSM, post(?) zijn er koppelingen met internet.

De grootste veranderingen vinden plaats in de fysieke media (ik krijg een glasvezelaansluiting, in Amsterdam is er WiMax (WiFi, maar dan sterker), veel mensen hebben UMTS of HSDPA op hun telefoon) en op de applicatielaag (Twitter barst uit zijn voegen, SIP en Skype bieden alternatieven voor telefonie). In dat opzicht denk ik niet dat er iets in de plaats zal komen voor internet. Het lijkt me wel denkbaar dat nieuwe applicaties tijdelijk een eigen communicatiemedium gebruiken (voornamelijk video en audio in extreem hoge kwaliteit hebben meer nodig dan koperkabeltjes en drukte op internetknooppunten) voordat koppelingen met internet zijn gemaakt of het fysieke internet geschikt is gemaakt, maar communiceren zoals we inmiddels gewend zijn te doen via internet, zal niet verdwijnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Internet2 is er al...

Wordt op beperkte schaal al gebruikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik denk dat we in de toekomst een soort oordopje krijgen waarmee je informatie kunt uitwisselen via gedachten.

Toegevoegd na 2 minuten:
Toelichting: Een journalist zou b.v. geen foto's meer hoeven maken. Hij kan de beelden die hij ziet rechtstreeks naar de redaktie zenden door kontakt te maken met de redaktie. Zo ook met het verhaal. Hij hoeft het maar te denken en het kan doorgegeven worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee voorlopig niet, er is wel een huidige uitvinding van intel dat heet light peak en heeft bijna een ontelbaar vermogen wat hij kan doorvoeren, voorlopig zullen we gewoon moeten wachten op glasvezel...