Hoe zou ik een blog afgeschermd kunnen bijhouden?

Ik wil heel graag een blog bij gaan houden. Sterker nog, ik ben daar al een paar maanden mee bezig.....

Alleen is deze blog voor iedereen traceerbaar en opzoekbaar.
Nou weet ik wel dat dat ongeveer het doel is voor een blog, maar ik heb eigenlijk veel liever een blog waarbij ik dat zelf een beetje in de hand kan hebben. Dus niet via google vindbaar en alleen te bezichtigen met mijn goedkeuring of als dat niet zou kunnen, alleen via een link/url die je dus eerst zou moeten hebben voordat je erbij zou kunnen.

Weet iemand of en zo ja waar ik dat zou kunnen vinden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (3)

Je kan je eigen web hosting regelen en een prive domein registreren, installeer daarna een CMS module op (de makkelijkste is als je web hosting een install robot beschikt die voor je de wordpress of joomla installeer).
Bij je eigen CMS heb je 2 soorten login die je kan gebruiken, gebruikers login en admin login. Gebruik ze om je blog te beschermen.

Meer info vind je in de link, het is veel te veel om uit te leggen hierzo :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je niet gebonden bent aan een bepaald medium heb ik een oplossing die je kunt gebruiken, ook zonder al te veel technische kennis. Je kunt je blog bijhouden op een site die af te schermen is. Je zou op Facebook of Hyves je blog kunnen bijhouden en deze afschermen voor iedereen, behalve die mensen waarvan je het goed vindt dat ze het lezen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een blog aanmaakt, bijvoorbeeld op je website, kan je hier een wachtwoord opzetten. In de eerste bron zie je hoe je dat kan doen.

Ook kan je een html code gebruiken om zo niet in zoekmachines te kunnen komen, helaas gebeurt dit niet bij alle zoekmachines, maar de meeste wel.
De code:
Zet dit in HTML.

Ook kan je soms Meta tags gebruiken om zo hoger in google te komen. Als je weinig tot geen Meta Tags gebruikt stijg je niet in google. Want google vind je moeielijker zo kan je het ook proberen om niet in google of andere zoekmachines te komen.