Hoe upload ik een theme op Wordpress?

Ik heb het programma FileZilla, maar ik heb geen idee welke gegevens ik daar moet invullen. Ook kan ik het ner-gens vinden... Wie kan mij dit stap voor stap uitleggen waar ik dat kan vinden en hoe ik uiteindelijk een thema naar mijn wordpress blog upload?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

Uploaden/installeren:

De beste manier is via FTP, via filezilla dus. Van je hosting heb je waarschijnlijk de gegevens hiervoor gekregen (via mail) en anders kun je die nog opvragen. Het FTP adres vul je achter Host: in, daarna gebruikersnaam en wachtwoord. Poort hoef je meestal niet in te vullen. Vervolgens ga je naar de map waar je site staat. Waarschijnlijk httpdocs. Het mapje van je thema (die je uitgepakt moet hebben) sleep je in zijn geheel in de map wp-content/themes.

Via WordPress zelf kan het op 2 manieren.

Als je ingelogd bent ga dan naar je dashboard en kies in het linker menu weergave, vervolgens thema's en dan thema's installeren.

Je kan dan zoeken naar thema's en dan de optie nu installeren kiezen.

Of je kies de optie uploaden(bovenin) vervolgens kun je een thema in zipformaat uploaden.

Gebruiken:
Wanneer je 1 van deze opties uitgevoerd hebt is het thema klaar voor gebruik. Via weergave -> thema's kun je hem vinden. Klik dan op thema activeren en je thema wordt gebruikt.