Wat moet ik intypen bij IP address en Subnet Mask?

Ben een static IP aan het instellen.

11 jaar geleden
in: Internet
13.4K
gvrox
11 jaar geleden
Wat is je uiteindelijke doel hiermee ? Vaak heeft een router een DHCP reservation table, dan stel je op de router al in welk (vast) IP adres een bepaalde computer steeds zal krijgen. Op de computer zelf hoef je dan niets in te stellen.
naamlooss
11 jaar geleden
Mijn router scant op welke manier ik de router moet instellen en geeft Static IP aan

Het beste antwoord

Aan je IP adres te zien vul je bij IP 192.168.1.xxx waarbij de xxx staat voor het vaste adres dat je hem wilt geven. Dit is een getal tussen de 2 en 254. De subnetmask wordt vanzelf ingevuld ( in een windows netwerkkaart) en zal 255.255.255.0 worden.

Hierbij ga ik er vanuit dat je gewoon thuis een netwerkapparaat een vast IP adres wilt geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
naamlooss
11 jaar geleden
Ik heb geen flauw idee. Ik wil internet. De router zegt dat ik Static IP moet instellen. Ik heb geen modem. Ik heb een Internet-stopcontact in de muur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt wel een router anders zou je die niet kunnen benaderen via 192.168.1.1. Waarschijnlijk heb je zo'n nieuw kastje met router/modem inéén Drama dingen! In je netwerkkaart geef je de gegevens in die ik in mijn antwoord heb staan en dan gaat het gewoon werken

Andere antwoorden (1)

Dit is niet te zeggen, het is afhankelijk van je netwerk. Zoek eerst uit welk netwerk je hebt (192.168.x.x of 10.0.0.x of 172.19.x.x) daarna kan er wel hulp geboden worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
naamlooss
11 jaar geleden
Hoe kan ik er achter komen? Als ik via de browser de instelling van de router wil aanpassen, gebruik ik 192.168.1.1. Bedoelt u dit?