Werkt een USB wifi ontvanger op een android tablet voor beter wifi ontvangst?

De wifi ontvanger in mijn Android tablet is slecht, thuis kan alleen verbinding met mijn wifi netwerk maken in een straal van 5 mtr om de router. Aangezien dit alleen in een koude hal is, wil ik iets waardoor ik wel wifi kan ontvangen in mijn woonkamer. (bij mijn ouders is de wifi ontvangst wel goed). Heb al een extender geprobeerd, en de beveiliging en het kanaal van mijn router bekeken, deze zijn goed. Dacht nu aan een USB externe wifi ontvanger, alleen vraag ik mij af of dit werkt op Android, aangezien deze na mijn weten ontwikkeld zijn voor Windows. Wie o wie weet of deze ook te gebruiken zijn voor Android of dat er ook speciaal ontwikkelde wifi ontvangers bestaan voor Android?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
1.2K

Antwoorden (2)

Als de wifi bij je ouders goed is, dan ligt het niet aan je tablet. De kans is klein dag je een usb wifi stick voor je tablet vind. Gebruik thuis een wifi uitbreider, dan ben je er ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een andere optie is te kijken op welk kanaal je wifi signaal zit. Als je op een kanaal zit dat door de hele straat wordt gebruikt kan het helpen om van kanaal te veranderen.