Ik krijg op Chrome steeds een irritant venster van Piclick terwijl ploppers (popups) zijn uitgeschakeld. Hoe kom ik daarvan af?

Safari en Firefox (ik werk op een Mac) hebben daar geen last van...

Toegevoegd na 2 minuten:
Vraag eerder langsgeweest maar niet echt beantwoord. Nee, ik heb ook geen rare extensies e.a. in Chrome. De activiteitenbeheerder heeft het niet over dit venstertje.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Even deze gratis extensie toevoegen aan Chrome:

https://chrome.google.com/webstore/detail/adblock/gighmmpiobklfepjocnamgkkbiglidom?hl=nl
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En kom zo van de regen in de drup?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is een advertentie blocker, volgens mij bedoel je toch popups die in het beeld verschijnen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee. Dat ding (iemand noemde ze 'overlay') verschijnt met de de plopmogelijkheid uit. Je kunt het venstertje ook niet sluiten.
Heb je Popups uitgeschakeld in het Chrome menu? Of maak je gebruik van een Popup blocker?

Als je geen gebruik maakt van een Popup blocker dan is het aan te raden deze via de Chrome Store (gratis) te gebruiken. Uit ervaring weet ik dat dit programmaatje fantastisch werkt. Het is niet belastend voor je PC en het is veilig te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is geen plopper. Adblock is me aangeraden. Ik heb grote twijfels (het is wel Google, de ooit zo idealistische onderneming die verworden is tot graaier van gegevens).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik gebruik de Adblocker zelf ook en die werkt net als de Popupblocker prima. Ik denk niet dat je met het gebruik van die blocker meer gegevens kwijt bent. Tegenwoordig maakt vrijwel iedere website gebruik van cookies.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja en is dus die cookiewet een wassen neus. Als ik die koekies niet accepteer kom ik er, bij uitzendinggemist bijvoorbeeld, gewoon niet in. Al dat gezeik dat dat voor mij beter zou zijn... Publieke omroep, dus.