Is een wifi (straling) kastje onder je bed gevaarlijk ?

Ik heb een wifi kastje gekocht deze week , en ik heb hem nu onder mijn bed in mijn slaapkamer , Mijn vraag is ; Is wifi straling gevaarlijk ?

Toegevoegd na 50 minuten:
Ik had op google gelezen dat het wel schadelijk is en dat je er kanker van kan krijgen op deze site : http://www.stralendkind.nl/gevaar_risico/straling_wifi.php , en mijn wifi onder mn bed is best wel sterk signaal. Dus ik weet het niet zeker.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
3K

Antwoorden (3)

Nee, anders zou er wel een verbod heersen op de wifi kastjes. De sterkte van het signaal is dan ook niet relevant. Je kan het vergelijken met je mobiele telefoon daar wordt de mobiele straling op je lichaam gedragen maar is niet schadelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"Nee, anders zou er wel een verbod heersen op de wifi kastjes." Want?
Er was ook direct een verbod op 't gebruik van asbest? "Je kan het vergelijken met je mobiele telefoon daar wordt de mobiele straling op je lichaam gedragen maar is niet schadelijk." Daar is de wetenschap nog niet echt uit; een recent onderzoek wijst i.i.g. op een verhoogde kans op bepaalde ziektes (ik meen kanker).
Het is trouwens al gewoon wijd bekend dat veel bellen je hersenen warmer doen worden. Dat heeft ook gevolgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik deel enigszins jou mening. Wel kan het betrekkelijk weinig kwaad op basis van de informatie van nu
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet het niet hoor , Als ik op deze site kijk zeggen ze dat het heel erg slecht is voor je gezondheid en er ernstig ziek van kan worden, http://www.stralendkind.nl/gevaar_risico/straling_wifi.php
Cryofiel
11 jaar geleden
Geen wonder - dat is een enorm bevooroordeelde site. Die willen maar één ding zien: "straling is gevaarlijk, of het nu gevaarlijk is of niet".
Nee, de straling van wifi heeft daar te weinig energie voor.
De golflengte is redelijk groot (te vergelijken met radiogolven) en dan is het onschadelijk
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
paulus811
11 jaar geleden
Wat een kletskoek!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik bedoel dat het er in de buurt komt, niet dat ze helemaal gelijk aan elkaar zijn. Een micro golf kan bijvoorbeeld een halve meter zijn en die van de radio 100 meter.
Maar dat ligt in verhouding nog relatief dicht bij elkaar als je het vergelijkt met bijvoorbeeld UV straling of Röntgenstraling. En dat zijn de echt schadelijkere stralingen.
Door sommigen wordt vermoed dat wifi-straling schadelijk is, maar wetenschappelijk onderzoek heeft dit niet kunnen bevestigen.[3] Door de radiofrequentie van de 2,4- en/of 5,0GHz-band valt deze straling onder niet-ioniserende straling.

In november 2010 werden echter door Wageningen University onderzoeksresultaten gepubliceerd die er op kunnen wijzen dat elektromagnetische straling een rol speelt bij de verslechterende gezondheid van bomen. In een laboratoriumsituatie bleek dat bladeren van esboompjes, na ruim drie maanden te zijn blootgesteld aan de straling van zogenaamde wifi-accesspoints, verdrogen en afsterven. Een verband met de verslechterde gezondheid kon echter niet worden gevonden.[