Wat is de meerwaarde van een mobiele website?

Gisteren werd ik gebeld door een marketeer/telefonische verkoper of ik voor mijn eenmanszaak ook een mobiele website wilde, want mijn website van mijn bedrijf, zou in een smartphone browser, langzaam laden. Dus hij benoemde dat steeds meer mensen via de telefoon zo'n website hebben. Echter voor mij als masseur, heeft het denk ik weinig meerwaarde, daar mensen of zoeken naar informatie (die uitgebreid is) en dus beter via een PC bekeken kan worden of dat er online gereserveerd word (ik werk uitsluitend met online reserveren), maar dat kan ik ook prima met mijn eigen smartphone als ik onderweg ben.

Ik zat me dus ook wezenlijk af te vragen: wat is nou werkelijk de meerwaarde van het hebben van een mobiele website? Elke smartphone kan toch prima een (In mijn geval Joomla website) website zien zonder enige problemen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

De meerwaarde is vooral voor de verkoper (bouwer) van de mobiele site...

Het zou inderdaad kunnen dat een mobiele site wat sneller laadt in een smartphone maar de meeste smartphones vertellen niet eens tegen de webserver dat ze smartphones zijn (en krijgen dus alsnog de normale pagina's).

Verder zul jij zelf moeten inschatten hoeveel mensen jou mobiel 'vinden'. Als dat maar zeer weinig klanten zijn is het sop de kool niet waard.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal eens, verkoper is belanghebbende, geen adviseur!

Andere antwoorden (1)

Een mobiele website heeft een simpele layout die passend is voor een mobiel (touchscreen) schermpje.
Hierdoor hoef je niet de halve website door te scrollen of in/uit zoomen.
Een mobiele website bevat vaak alleen maar echt belangrijke informatie, en niet alle info die op je normale website staat.
Het grootste voordeel is een zo overzichtelijk mogelijke website bieden op een mobieltje.
Website's zoals Bol.com doen dit al een tijdje.
Voor een eenmanszaak die niet al te veel bezoekers heeft op de Joomla website is dit niet echt aan te raden.
Zijn weer een hoop kosten die je beter ergens anders in kunt steken.
Of u kunt eventueel een gratis mobile template downloaden en hier mee zelf aan de slag gaan.