Wat is de beste plaats voor het plaatsen van een glasvezelmodem?

Binnenkort krijg ik glasvezel maar om dat modem in de meterkast te laten plaatsen lijkt me niet erg logisch vanwege het draadloze signaal. is het niet beter om deze in de woonkamer te plaatsen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
5K

Het beste antwoord

U hebt een meterkast van waaruit nu de verdeling van internet, telefoon en radio/tv plaatsvindt? Laat dan het glasvezelmodem hier monteren.
U hebt een XMS abonnement met alleen analoge radio en tv? Laat het glasvezelmodem monteren direct naast de huidige ingang van de UPC-kabel. De coax kabels binnen uw woning hoeft u dan niet te vervangen.
U hebt een abonnement met digitale TV en u blijft ook analoge tv gebruiken? Hiervoor geldt hetzelfde: in de nabijheid van de huidige UPC aansluiting.
De coax-kabels naar de analoge tv’s en radio blijven in tact. Alleen naar de tv met digitale ontvangst moet een ander type kabel worden gelegd vanuit het glasvezelmodem.
U koos voor alleen internet? Kies voor een punt zo dicht mogelijk bij de binnenkomst van uw huidige telefoonaansluiting.
U koos voor analoge radio/tv en internet? Coax kabels zijn lastiger te leggen dan internetkabels, dus zou ons advies zijn te kiezen voor een plaats dicht bij de tv aansluitingen en van daaruit internet en telefoonkabels te monteren.
U hebt geen analoge tv maar uitsluitend digitale tv. Maak gebruik van de mogelijkheid om “draadloos” te werken: Vanuit het modem wordt het tv-signaal via zogenaamde home-plugs naar de ontvangers geleid. In principe kan het glasvezelmodem dan “overal” geplaatst worden.
Bovenstaande opsomming is niet compleet en is sterk afhankelijk van de situatie bij u thuis en van het pakket dat is gekozen.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je bent gedwongen om je modem daar te plaatsen waar je glas is afgewerkt. Als dat je meterkast is, dan moet ie daar geplaatst worden.
escape
11 jaar geleden
Het signaal dat een draadloos modem uitzendt, gaat als een omgekeerde conus. Je moet dat modem dus zo plaatsen dat al je computers binnen het bereik van die conus zitten, hoogstwaarschijnlijk is de woonkamer dan de beste optie (i.i.g. beter dan de meterkast!).

\modem/