Wat moet ik instellen om goed te kunnen internetten op de windows 7 laptop van mijn pa? hij krijgt geen verbinding met bepaalde servers.

Ik heb laatst een laptop gekocht voor mijn pa. een HewletPackard met windows 7. er zit draadloos netwerk op en mijn pa had al een draadloze routermodem van KPN (experiabox geloof ik). Ik heb verbinding kunnen maken en internet doet het op zich. Je kan dus wel internetpagina's bezoeken, alleen het probleem is dat verbinding maken met sommige servers niet lukt. Het gaat bijvoorbeeld om de mailserver van KPN maar ook het chatprogramma MSNmessenger werkt niet en je fotoalbum uploaden naar de HEMA-site lukt ook niet. en nog meer van dat soort problemen. Het lijkt op een probleem van firewall, sommige foutmeldingen hebben het ook over de firewall als mogelijke oorzaak, maar ik heb alle firewalls (van windows 7 en van de router) uitgezet en dat helpt niet. de probleemanalyse van windows-live-messenger geeft aan:'probleem met key-poorten'...
Ik weet niet wat het probleem is. moet er een DNS of PROXY ingesteld moet worden? moet je poorten forwarden op de router?? op de oude laptop (windows xp) van mijn pa lukt alles wel gewoon (verbinding maken met mail-servers bijvoorbeeld) dus het lijkt niet direct aan de router van KPN te liggen...
gaarne hulp! bij voorbaat dank.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Als de oude laptop wel werkt, hoef je de router eerst niets te doen. Bij W7 komt nadat je verbinding gemaakt hebt met je router (draad of draadloos) een window, met de vraag of dit een home netwerk, een public netwerk of een work netwerk is. Daarna moet het gewoon werken.

Bij W7 zit in de Internet Explorer, een button 'Compatibility View'. Hierop klikken en sommige internetsites worden beter (of sowieso) weergegeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk even op internet voor de DNS nummers van KPN, voer die in evenals Gateway nummer en alles gaat werken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens, als dit te lastig is even KPN bellen en ze praten je er zo door heen, is echt een fluitje van een cent
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij KPN duidelijk de storing omschrijven, ze zijn beleeft maar niet slim