Hoe kan ik toch internetten als er geen wifi beschikbaar is?

Ik ga vh weekend naar mijn moeder toe, en wil mijn laptop meenemen. Maar helaas mijn moeder heeft geen internet dus ook geen wifi. Mijn vraag is nu "is er een mogelijkheid om toch te kunnen internetten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
32K

Het beste antwoord

Dat kan op twee manieren. Oftewel je gaat je smartphone gebruiken als wifi-hotspot: je moet daarvoor wel een verbinding met internet hebben op je smartphone en deze moet ook nog eens de functie 'wifi hotspot' hebben.

Oplossing twee is het kopen van een prepaid internet simkaart in combinatie met een dongle. Nadeel: prepaid internet is vrij duur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja een prepaid-USB-dongle kopen van Vodafone/KPN/T-Mobile. Te verkrijgen bij de Kijkshop. Je internet dan over het "telefoonnet".
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank, dit is idd een optie!!
Als je een iPhone hebt, eentje met iOS 5 of later, dan kun je je Personal Hotspot aanzetten. Die opent een WiFi station vanaf je telefoon waar je met je laptop op kunt. Onder iOS5 heet het mogelijk anders, dan staat het onder Instellingen -> Netwerk. Onder iOS6 staat het in het hoofdmenu van de Instellingen.

Met Android telefoons kan het waarschijnlijk ook. Mogelijk heb je dan een app nodig uit de Android App Store.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit kan ook met de Blackberry. Je moet dan wel een data-abonnement hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij Android kan dit ook standaard. Tetering instellingen
gewoon de Internetkabel van uw moeders computer in de laptop stoppen. Of schaf een splitter aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Ze heeft geen internet staat er
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
moeder heeft GEEN internet!
Cryofiel
11 jaar geleden
Ik citeer uit de vraag:
"Maar helaas mijn moeder heeft geen Internet"
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Yep...moeder heeft geen internet!!
Er is een mogelijkheid, maar dan zou je op je GSM of Smartphone moeten kunnen Tetheren (komt v/h woord Tethering)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tethering

In het kort:

1) Ik heb bijvoorbeeld mobiel internet op mijn GSM;

2) Ik zet mijn datanetwerk aan (op GSM) en vervolgens vink ik de optie Mobiel Tethering aan;

3) Als je daarna naar de draadloze netwerken (lijst) kijkt op je laptop dan zul je het netwerk van je mobiel internet te zien krijgen, dan kun je gewoon het internet van je mobiel gebruiken op je laptop, heel simpel en heel handig, doe ik al enkele maanden :)

Hopelijk ben je hier iets mee...

Groetjes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank dit is een goede optie.
Maar helaas als ik voor "GSM" kies zie ik geen optie waar ik "mobiel tethering" kan aanvinken. Ik heb een Samsung smartphone maar dat kan het natuurlijk niet zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hey, draait uw toestel op een Android besturingssysteem of niet?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja op android!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je de volgende stappen doet, staat er dan nergens "Tethering en mobiele hotspot" ? 1) "Instellingen" 2) Draadloos en netwerken 3) Tethering en mobiele hotspot 4) Mobiele Wi-Fi hotspot Heb je deze mogelijkheid niet dan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor 4 kiezen werkt ook, zie het antwoord boven dit antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@stippel, wat bedoel je precies? Ik kan niet volgen...