Mag je op marktplaats onderdelen van mensen verkopen?

hier een been van een mens.
http://link.marktplaats.nl/307435649

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij hebben een keer geprobeert onze baas via marktplaats te verkopen. Voordat de mods de advertentie eraf haalde was het een dag later. En 254x bekeken. En het erge was... niemand wilde hem hebben...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vics, echt lache..niemand wilde hem hebben :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hadden jullie er wel een goed gelijkende foto bijgezet? Of juist daarom?

Het beste antwoord

In dit geval mag het:
"Het is niet toegestaan om op Marktplaats.nl mensen, lichaamsdelen, -materialen en -stoffen aan te bieden of te vragen.

Een uitzondering geldt voor haarlokken en schedels en skeletten voor educatieve doeleinden. Deze zijn wel toegestaan op Marktplaats.nl."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1. Dit is het juiste antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja goed antwoord.
er staat niet bij dat de onderdelen nep moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Marktplaats denkt ook aan alles :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1

Andere antwoorden (6)

tuurlijk mag dit, het is immers niet een geamputeerd been ofzo. dit is gewoon een artefact, een verzamelstuk. Mag daarom gewoon verkocht worden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach, zolang het maar kunststof kopieën betreft mag alles wat op een deel mens lijkt op marktplaats verkocht worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De biologieklassen en universiteiten staan er vol mee.
Maar het is natuurlijk ook leuk aan de muur, boven de schoorsteenmantel.
AWM
14 jaar geleden
Nee, dat mag niet. is onethisch, en de moderator zou dat direct eraf moeten halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vraag me af of dit wel "echt" is, het lijkt mij nl. kunststof.
Volgens mij mogen er geen delen van mensen verkocht worden. Complete trouwens ook niet.
14 jaar geleden
Dat mag wel want er is geen bewijs dat hij het echt van iemand heeft afgehakt en het is goed voor school.