doorverwezen worden

als ik een site intik op internet, wordt ik doorverwezen naar een heel ander site. ik heb aan een vriend gevraagd of het ook bij hem gebeurd, maar hij gaat gewoon wel naar de goede site. iemand die weet wat er aan de hand is ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebeurt dat bij één site, of bij allerlei verschillende sites?

Antwoorden (5)

Ja je hebt een tikfout gemaakt in de URL.
Daardoor kom je op tikfoutdomeinen.
Dat zijn websites die enkel en alleen bedoelt zijn om je te lokken naar onbetrouwbare websites om geld te verdienen.
Een bekend voorbeeld is: www.sesamstaat.nl

Toegevoegd na 2 minuten:
Op een tikfoutdomein zie je alleen maar links staan.
Er staat geen inhoudelijke informatie op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan heb je vermoedelijk een of ander virus-achtig iets opgelopen. Meestal heb je het dan bij één specifieke site, maar er zijn ook van die vervelende jongens die iedere kéér je browser doorsturen naar een of andere vage (reclame) site.

Zit weinig anders op , vrees ik, dan een ode backup terugzetten en hopen dat je er dan vanaf bent. Hopelijk heb je een handige jongen in de buurt met computerkennis die je daarmee kan helpen, of heb je er zelf genoeg verstand van. Hoe dan ook, als je de ene URL intikt en je wordt automatisch de hele tijd doorverwezen naar de ander, dan is het foute boel.

Je hebt toch niet per ongeluk iets illegaals geprobeerd te downloaden ?? Dan gebeuren dat soort akkefietjes nog wel eens. (Wij hebben hier bijna wekelijks dergelijke computers van vrienden en kennissen in de 'ziekenboeg' met dergelijke symptomen, en downloaden daarom ook zelf volstrekt niet.)

Toegevoegd na 3 minuten:
Dit soort 'virusjes' hangen vaak aan zogenaamde keys van torrent-sites. Dan zoeken mensen een bepaalde code om een illegale versie van meestal een spel aan de praat te krijgen, en daar zitten dan van die leuke jongens ingebakken. Oh, en de key werkt vrijwel nooit, dus het spel blijft ook onbruikbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bedoelt Browser Hijack.
Dat kan de 2e oorzaak zijn.
http://www.spywaretips.nl/tips_browserhijack.php
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, iets dergelijks. Maar wel grappig dat ze zeggen dat het meer voorkomt bij Mozilla ; 90 % van de computers die we hier krijgen met dat probleem, hebben namelijk juist vaak IE er (nog) opzitten.
Het volledige adres juist intypen, na de dot wel het juiste land vermelden, .nl .de .be .com…
Of in google gaan zoeken

suc6!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk eens in je hosts file (c:\windows\system32\drivers\etc\hosts). Waarschijnlijk is dit bestand door malware gewijzigd en staan daar onterechte doorverwijzingen in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is zeer afhankelijk van het soort sites dat je bezoekt.

Kijk bv naar www.google.com. Als je dat in tikt, wordt je direct doorverwezen naar www.google.nl. Dus op basis van de instellingen va nde site & jouw characteristieken (Bij google: Je computer adres bevindt zich in nederland) wordt je naar eenander deel van de site gestuurd.

Ditzelfde kan ook via cookies gebeuren: Je hebt ooit ingesteld dat je een bepaald type klant bent, en je wordt naar eenander deel van de site gezet.

Daarnaast *kan* het zo zijn dat je systeem door een virus aangetast is, en een vertaaltabel aangepast is. Je moet op je systeem kijken naar het bestandje LMHOST. Hierin staan doorverwijzingen die je systeem kent. Het bestand is een normaal windows bestand, wat je in staat stelt om bv websites lokaal te testen (Dan zeg je: www.mijnsite.nl is een bepaalde folder op je computer, of op internet. Je kan dn je site testen zonder dat de rest van de wereld hem kan vinden).