Op mijn computer is de downloadsnelheid erg laag terwijl deze op een andere computer bijde zelfde verbinding hoog is. Hoe kan dit?

Mijn computer heeft een downloadsnelheid van 1.4 mbps met spotnet.
De speedtest van UPC zegt dat dit 3.6 MBps is.
maar met een andere computer via de zelfde wifi verbinding is deze snelheid met de upc speedtest 23 mbps.
Waarom is de snelheid op mijn laptop niet zo hoog?
Het is een gloednieuwe laptop dus het kan niet liggen aan oude software denk ik.
gr

Toegevoegd na 1 uur:
Het heeft niks te maken met het bereik, sterkte en plaats van de wifi router.
De ene laptop stond met het meten naast de andere (allebij op wifi)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
8.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
computer of laptop?

Antwoorden (3)

Via spotnet worden bytes weergegeven en bij de speedtest bits (MB is bytes Mb bits) bij een snelheid van 23 mbits is de echte downoad 23 delen door 8. Er zitten namelijk 8 bits in 1 byte
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maar dat is nog geen verklaring voor het snelheidsverschil
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ah ja, antwoorder heeft gelijk, kijk maar naar je hoofdletter b/B gebruik! 3,6MB/s x8= ongeveer 24-32mb/s
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is dus een minimaal snelheids verschil van zo'n 5mbit, nog geen mbyte/s.
Zelf heb ik UPC 50 MB internet en de modem heeft wi-fi aleen geen antennes dus drm is je wi-fi slecht want als het goed is hb je god internet als je dichtbij de modem bent en als je hogere singnaalsterkte moet je een wi-fi externder kopen dat heb ik ook gedaan en daarom heb ik zelfs op 3e verdieing goed singnaa van wi-fi en als het niet aan je modem ligt dan komt het meestal om dat er veel andere wi-fi netwerken om je heen is die sterkere strallingen hebben daardoor kan het zijn dat jou singnaal verstoord wordt door andere wi-fi netwerken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoi,,
kijk het kan zijn dat je ene computer heel vol zit kwa gb.
Of je hebt te veel dingen op je computer verwijder anders wat dingen dat helpt

Toegevoegd na 54 seconden:
En de computer die het eerst aan was (als ze tegelijk aan staan heeft meer voorang)