Kan SMA wifi kabel verlengen naar 5 meter problemen opleveren met sterkte ontvangst?

Ik wil een 5 meter lange SMA kabel gebruiken voor mijn wifi kastje, omdat ik hem dan op een beter plaats kan zetten. De oude kabel van 50 cm word dus vervangen voor eentje van 5 meter. Kan dit lijden tot afname sterkte wifi ontvangst?

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
1.7K

Het beste antwoord

Je hebt ongeveer 0,5 dBi per meter aan signaal verlies.
Afhankelijk van het soort antenne en de koppeling tussen de SMA-kabel en je router.

Signaal verlies zal helaas dus sowieso hebben. Hoeveel je ontvangst daadwerkelijk minder wordt is moeilijk te zeggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt.